تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۱۱۲۸

افزایش تلفات انفجار بمب بین عزاداران عاشورا در پاکستان

افزایش تلفات انفجار بمب بین عزاداران عاشورا در پاکستان
در جریان حمله تروریستی روز یکشنبه که همزمان با برگزاری مراسم عاشورا در پاکستان به وقوع پیوست، ۴۴ تن کشته و حداقل ۱۰۰ نفر مجروح شدند.به گفته مسئولان بیمارستان، حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

در حالی که هنوز هيچ گروه يا سازمانی مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است‌، مقامات امنيتی پاكستان، نيروهای شبه‌نظامی را مسئول اين حادثه می‌دانند.

این انفجار که در ميان عزاداران حسينی رخ داد، در منطقه «لايت هائوس» در خيابان جناح شهر کراچی صورت گرفت و نخست وزير پاکستان، يوسف رضا گيلانی این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

مقامات پاکستانی اعلام کردند حدود ۴۰ مظنون مرتبط با حمله مرگبار مراسم عاشورا در این کشور را دستگیر کردند.

«محمد وسیم» یکی از مقامات ارشد پلیس در این رابطه گفت: «ما در جریان یک عملیات گسترده که روز پنجشنبه در حومه شهر «کراچی» انجام شد، ۴۰ تن را در ارتباط با بمب‌گذاری عاشورا دستگیر کردیم.»

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هویت بازداشت‌شدگان به زودی اعلام خواهد شد‌، یادآور شد که مقامات این افراد را مورد بازجویی قرار خواهند داد.

با این حال «رحمان ملك» وزير كشور پاكستان در آخرین اظهار نظر خود در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در كنفرانس مطبوعاتی در كراچی با تکذیب انتحاری بودن انفجار عاشورای حسینی، گفت: هيچ شواهدی راجع به انتحاری بودن آن انفجار به دست نیامده است.

این در حالیست که پليس كراچی در اين باره به خبرنگاران گفته بود كه يك عامل انتحاری با ورود به يكی از تكيه‌های عزاداری در خيابان «محمد علی جناح رود» خود را منفجر كرده است.

وزير كشور تصريح كرد: گزارش مفصل درباره انفجار مهيب روز عاشورا در كراچی طی دو روز آينده آماده می‌شود و دولت از عوامل اين انفجار هرگز نخواهد گذشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما