تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۱۱۵۰

عمره مفرده امسال در تعلیق و انتظار

عمره مفرده امسال در تعلیق و انتظار
به گفته روابط عمومی سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه در حال ارائه نظرات و درخواست‌های ایران در مورد حفظ حرمت حجاج ایرانی است و اگر مسئولان سعودی با شرایط ایران موافقت نكنند، احتمال دارد سفر حج مفرده برای امسال لغو شود.

عبدالله نصیری می‌گوید حدود سه ماه از زمان برنامه‌ریزی برای حج عمره می‌گذرد اما سازمان حج و زیارت هنوز اقدامی برای اعزام زائران به حج عمره انجام نداده است. او علت این تاخیر را رفتار نامناسب سعودی‌ها با زائران ایرانی عنوان می كند.

نصیری در رابطه با وضعیت حج عمره امسال می‌گوید: برخورد ماموران امر به معروف و نهی از منكر سعودی‌ها با زائران ایرانی در حج عمره سال گذشته مناسب نبوده و آنها در حرمین شریفه و قبرستان بقیع با زائران بد رفتاری كرده اند و در حج واجب امسال نیز هرچند نسبت به حج عمره رفتار مناسب تری داشتند اما باز بی‌حرمتی‌هایی نسبت به زائران ایرانی صورت گرفت.

او اشاره می‌کند که در سال‌های گذشته از حدودسه ماه قبل از این زمان، سازمان حج و زیارت در حال تدارک برنامه‌ریزی برای حج عمره بود و برای كاروان برنامه‌ریزی می‌كرد؛ اما این سازمان در سال جاری تاكنون هیچ اقدامی در زمینه حج عمره انجام نداده است.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت وضعیت سفر زائران ایرانی به عمره مفرده طی سال جاری منوط به نتایج مثبت رایزنی وزارت امورخارجه با سعودی‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما