تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۱۲۰۶

رییس جدید سازمان حج وزیارت و انتظارات پیش رو

رییس جدید سازمان حج وزیارت و انتظارات پیش رو
لیالی در حالی به ریاست سازمان حج وزیارت منصوب شده است که در مرحله نخست، تکلیف اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده با توجه به مشکلات به وجود آمده از سوی سعودی ها برای زائران در فصل گذشته عمره، به عربستان مشخص نیست.

بیش از ۸۰۰هزار زائر ایرانی در فصل گذشته به عمره اعزام شدند و امسال نیز با توجه به شیوع آنفلوآنزای نوع A در عربستان، حدود ۴۰هزار ریزش در اعزام به حج داشته‌ایم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم انتصاب لیالی به عنوان رییس سازمان حج خواسته‌های دولت را در قالب ۷بند یادآوری و بر اجرای آن تاکید کرده است .

در این حکم بر «اهتمام به برگزاری پرشکوه مناسک و مراسم حج ابراهیمی و برنامه‌ریزی برای استمرار آثار مترتب بر آن، شناخت ظرفیت از ظرفیت‌های ناشناخته حج و عتبات عالیات، خدمت رسانی خالصانه از روی عشق و ایثار به زوار، زمان‌بندی کوتاه و بلند، منطبق با خواسته های منطقی زوار» تاکید شده است.

«حمایت از فعالیت های فرهنگی به منظور ارتقاء سطح آگاهی و منش رفتاری زائران، عطف بیشترین توجه و تعهد نسبت به حفظ کرامت زائران ایرانی و تعامل فعال با مسئولان وزارت امورخارجه به منظور حفظ اقتدار نظام مقدس اسلامی و دفاع از اعتبار زائران ایرانی» از دیگر خواسته‌های دولت از رییس جدید سازمان حج و زیارت است .

سازمان حج به عنوان مجری برنامه های کلان نظام در حوزه حج وزیارت وسازماندهی اعزام زائران در قالب تمتع و عمره و در تعامل کامل برای اجرای برنامه‌های فرهنگی - محتوایی بعثه مقام معظم رهبری با رویکرد ایجاد رفاه زائران وحفظ کرامت آنها از جمله بخش‌های محوری در این زمینه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما