تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۱۲۱۶

برگزاری نشست «اسلام، مسيحيت و مدرنيته» در اسپانيا

برگزاری نشست «اسلام، مسيحيت و مدرنيته» در اسپانيا
نشست «اسلام، مسيحيت و مدرنيته» با حضور علما و انديشمندان مسلمان و مسيحی ۲۱ و ۲۲ بهمن در دانشكده الهيات دانشگاه «گرناد»(Grenade) اسپانيا برگزار می‌شود.

به گزارش teol-granada، «آدلفو گونزالس» اسقف شهر «آلمريا»(Almeria) و رئيس كميسيون روابط بين اديان كليساهای اسپانيا با بيان اين مطلب گفت: شركت‌كنندگان در اين همايش به بررسی روابط بين مسلمانان و مسيحيان و راه‌های گسترش گفت‌وگو و توجه به احترام متقابل بين اديان مختلف می‌پردازند.

وی افزود: ارائه مقالاتی با موضوعات مختلف از جمله «مسيحيت، روشنگری و ايمان»، «آنچه كه بايد مسيحيان و مسلمانان به دور از هر گونه تعصب درباره هم بدانند»، «آيا بايد از اسلام ترسيد؟»، «تاريخچه روابط بين اسلام و مسيحيت» و «راه‌های گسترش فرهنگ همزيستی مسالمت‌آميز ميان اسلام و مسيحيت» از ديگر بخش‌های مهم اين همايش دو روزه است.

«سانتيه‌گو دلكورا النا»(Santiago del Cura Elena) استاد الهيات در دانشكده الهيات شمال اسپانيا، «عبداللطيف فلك» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه محمد پنجم مراكش، «عبدالرازق صيادی» استاد ادبيات و مطالعات تطبيقی بين اديان دانشگاه تونس و «خوزه لوئی سانچز نوگالس» استاد فلسفه مذهب از دانشكده الهيات گرناد از شخصيت‌هايی هستند كه در اين همايش حضور دارند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما