تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۱۲۵۱

همایش بین‌المللی عفاف و حجاب در قزوین برگزار می شود

همایش بین‌المللی عفاف و حجاب در قزوین برگزار می شود
سیروس صابری در دومین جلسه بررسی برنامه‌های همایش بین‌المللی عفاف و حجاب که پیش از ظهر چهارشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه محور و برنامه دور سوم سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان‌ها بیشتر گرایش فرهنگی و اجتماعی دارد برگزاری این همایش‌ها و سمینارها می‌تواند در ارائه اطلاعات دقیق و داده‌ها و تحلیل‌های مستند برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه در زمان تصویب طرح‌ها نقش موثر و بسزایی داشته باشد.

وی افزود: رویکرد وزارت کشور در برگزاری همایش‌ها و سمینارها در حوزه عفاف و حجاب یک رویکرد سیستمی است که بر پایه آن در ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور به ابعاد و محورهای مختلف این موضوع با نگاه علمی و تخصصی پرداخته خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: مسئولیت بررسی ابعاد بین المللی این موضوع به استان قزوین واگذار شده و دانشگاه بین‌الملل امام خمینی‌(ره) به عنوان دبیر برگزاری همایش تعیین و انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: برای ارتقاء سطح کیفی و کاربردی کردن دستاوردها و نتایج این همایش باید از ظرفیت‌ها و توانمندی تمامی اصحاب اندیشه و نظر، دستگاه‌های اجرایی و دانشجویان خارجی مستقر در ایران استفاده کنیم.

صابری در پایان بر بهره‌مندی از تجربیات و توان علمی و پژوهشی مراکز و موسسات تحقیقاتی توانمند در این حوزه تأکید کرد.

در این جلسه همچنین رضا سجادفر مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل کمیته عفاف و حجاب و ضرورت برگزاری این همایش در این خصوص یادآور شد: کمیته حجاب و عفاف از کمیته‌های سه گانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و امنیت عمومی است که برگزاری نشست‌ها و همایش‌های دانشگاهی از جمله ماموریت‌ها و وظایف این کمیته است و برگزاری همایش بین‌المللی عفاف و حجاب در همین راستا باید ارزیابی شود.

در ادامه اعضا دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری این همایش بین‌المللی مطرح کردند.

همایش بین‌المللی حجاب و عفاف سال آینده در قزوین برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما