تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۱۳۱۹

۱۲۸ فيلم به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» ارسال شد

۱۲۸ فيلم به دبيرخانه همايش «تصوير عاشورا» ارسال شد
از جمع آثار ارسالي به دبيرخانه سومين همايش تصوير عاشورا، ۹۴ فيلم مستند، ۲۲فيلم كوتاه داستاني و ۱۲ فيلم انيميشن هستند.

بيش از هفتاد درصد فيلم‌هاي ارسالي به دبيرخانه اين «همايش» كه مختص نمايش فيلم‌هايي با مضمون نهضت و سوگواره عاشوراي حسيني است، توسط «بخش خصوصي» تهيه شده و نمايان‌گر عمق توجه فيلمسازان متعهد ايران اسلامي به واقعه عظيم «عاشورا» است.

بر پايه اين گزارش، همزمان با آغاز ماه محرم ۱۴۳۱، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي نيز اقدام به مشاركت در تهيه ۱۱ فيلم مستند و داستاني با مضامين ويژه دهه‌ محرم در نقاط مختلف ايران اسلامي كرد كه مسئولان برگزاري همايش تصوير عاشورا در تلاش هستند تا امكان نمايش برخي از آثار مذكور را در اين دوره از همايش فراهم آورند.

ضمن اينكه با اعلام فراخوان عمومي «حماسه محرم در دايره تصوير» كه توسط روابط عمومي اين مركز منتشر شد، جمعي از فيلمسازان در سراسر كشور، نسبت به ثبت و ضبط آيين‌ها، مراسم و وقايع مذهبي دهه اول محرم ۱۴۳۱ اقدام كرده و راف‌كات فيلم خود را به دبيرخانه همايش تصوير عاشورا ارائه داده‌اند تا پس از بررسي و اعلام نظر هيأت داوري، توليد نهايي ۱۰ فيلم ۱۵دقيقه‌اي تا پنجاه ميليون ريال، مورد حمايت اين مركز قرار گيرد.

سومين همايش «تصوير عاشورا» طي روزهاي ۱۸ تا ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۸۸ در سالن سينما حقيقت «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما