تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۱۳۴۲

برگزاری کنگره شعر عاشورایی در استان قزوین

برگزاری کنگره شعر عاشورایی در استان قزوین
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیز خانی گفت: زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آئینی، آگاهی دادن، شناساندن آسیب‌ها، معضلات عزاداری و زمینه‌سازی جهت تولید، آماده سازی و تهیه منابع مورد نیاز و کتاب‌های شعر جهت استفاده جامعه مداحان از جمله اهداف برگزاری این کنگره در استان قزوین است.

عزیزخانی یادآور شد: این کنگره با موضوعات پیام‌های عاشورا، عدالت‌طلبی، رویدادها و سیر تاریخی قیام عاشورا، آثار و برکات قیام عاشورا و آسیب‌شناسی مراسم مذهبی در بخش‌های شعر، نثر ادبی ومقاله با هدف آگاهی شاعران، نویسندگان و فرهیختگان استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اشعار ارائه شده در این کنگره پس از پایان مراسم در کتابی چاپ و منتشر خواهد شد و دراختیار مداحان سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی در جامعه جهت‌دهی فکری هنرمندان جوان به سوی مفاهیم دینی و مذهبی است که برگزاری این کنگره علاوه بر نقش مهم و تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ عاشورا در میان هنرمندان نیز بهترین بهانه برای پر کردن خلاء تولید با نگاه مفهومی و دینی است.

حجت الاسلام عزیزخانی تصریح کرد: ترویج اهداف و فرهنگ عاشورا در قالب هنر می‌تواند یکی از روش‌های مقابله با جنگ نرم باشد که باید بتوانیم از این ابزار مهم و تاثیرگذار در مسیر مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

بنا به اعلام مدیر کل تبلیغات اسلامی استان علاقمندان برای شرکت دراین کنگره می‌توانند آثار خود را تا پنجم بهمن ماه امسال به دبیر خانه کنگره عاشورایی واقع در قزوین، چهار راه عمران، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما