تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۱۳۵۰

کشته شدن ۸ نظامی ارتش و ۱۷ نیروی الحوثی در درگیر‌ی‌های صعده

کشته شدن ۸ نظامی ارتش و ۱۷ نیروی الحوثی در درگیر‌ی‌های صعده
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، گفت: درگیری‌هایی بسیار شدیدی روز یکشنبه در شهر قدیمی صعده در شمال یمن میان نیروهای الحوثی و ارتش یمن رخ داد که بر اثر آن ۱۷ نیروی الحوثی و ۸ نظامی ارتش کشته شدند.

از سوی دیگر،حوثی‌ها در پایگاه اینترنتی خود اعلام کردند ارتش یمن دست به تخریب شهر صعده و انتقامجویی از مردم آن به طور دسته جمعی می‌زند و ادعا می‌کند هسته‌های پنهان را از ابتدای جنگ مورد حمله قرار می‌دهد.

حوثی‌ها همچنین گفته‌اند: ارتش هر از چند گاهی توجیهاتی برای تجاوزاتش ایجاد می‌کند و دست به اقدامات جنایتکارانه بزرگ می‌زند و از بولدوزرها برای تخریب منازل و مساجد و اماکن باستانی استفاده می‌کند.

این در حالی است که پایگاه خبری وزارت دفاع یمن موسوم به «۲۶سپتامبر نت» روز دوشنبه از «سیطره نیروهای ارتش یمن بر شهر صده و اجرای آخرین مرحله از پاکسازی شهر از هسته‌های شورشی» خبر داده است.

ارتش یمن از ۱۱ آگوست سال گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را بر ضد گروه مخالف الحوثی در استان صعده که همجوار عربستان است، آغاز کرده است.

عربستان نیز از سوم نوامبر سال گذشته به بهانه کشته شدن یکی از نیروهای گارد مرزی خود به دست عناصر شورشی، به طور مستقیم در جنگ یمن وارد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما