تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۱۴۱۳

فعاليت ۱۷ موسسه اسلامی در دانمارك

فعاليت ۱۷ موسسه اسلامی در دانمارك

حجت الاسلام والمسلمين سيدحسين ساجد، با اعلام اين خبر گفت: از اين ۱۷ موسسه اسلامی ۱۵ موسسه مربوط به اهل سنت و دو موسسه نيز برای شيعيان است.

وی ادامه داد: كشورهای اسكانديناوی شامل هلند، نروژ، دانمارك و ايسلند در مجموع دارای ۲۵ ميليون جمعيت هستند كه يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از آنان را مسلمانان تشكيل می‌دهند.

ساجد تصريح كرد: ۷۰ درصد از اين جمعيت مسلمان را برادران اهل سنت و ۳۰ درصد بقيه را برادران شيعه تشكيل می‌دهند كه از كشورهای مختلف اسلامی به آنجا مهاجرت كرده‌اند و شهروند آنجا محسوب می‌شوند.

مدير سابق موسسه اسلامی دانمارك تصريح كرد: اگر چه مسيحيت در اين كشورها دين رسمی است اما از مسيحيت خبری نيست و تعداد افراد پيابند به مسيحيت و كسانی كه به كليسا می‌روند بسيار اندك است.

وی با توجه به ديدگاه مسيحيان درباره حضرت مسيح و قديس خواندن ايشان افزود: آنان حضرت مسيح(ع) را قديس می‌دانند اما به آموزه‌های ايشان بی‌توجهند در حالی كه قرآن ضمن آنكه حضرت محمد(ص) را پيامبر خاتم و كامل‌كننده همه اديان می‌داند از حضرت عيسی و موسی(ع) نيز تكريم كرده است.

وی با اشاره به فعاليت‌های تبليغی شيعه در اين كشورها تصريح كرد: تا چند سال قبل حتی يك طلبه و مبلغ شيعه در اين كشورها وجود نداشت اما به بركت تلاش‌های نهادی مانند جامعة المصطفی هم اكنون ۱۲ طلبه در كشورهای اسكانديناوی وجود دارند و مردم آنها هم برای طلاب به عنوان امام احترام قايل هستند.

ساجد عنوان كرد: در يكی از سال‌ها در روز عاشورا از طرف موسسه اسلامی دانمارك راهپيمايی‌ای برای گراميداشت عاشورا برگزار شد كه در سال نخست جمعيت اندكی جذب اين راهپيمايی شد اما در سال بعد و با تغييراتی كه در نحوه برگزاری راهپيمايی از جمله بيان شعارها به زبان دانماركی و ... اتفاق افتاد ۱۵ هزار نفر آن را همراهی كردند كه به گفته پليس، در طول تاريخ دانمارك چنين راهپيمايی‌ای بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اهانت‌هايی كه در دانمارك عليه پيامبر(ص) صورت گرفت تاكيد كرد: اين گونه حركات موجب تقويت اسلام در كشورهای اروپايی شده است و نشانه ضعف غربی‌ها در برخورد با اسلام است.

مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما