تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۱۶۱۸

نمايشگاه «فرهنگ عاشورايی و مناسبت‌های مذهبی» در اردبيل پايان يافت

نمايشگاه «فرهنگ عاشورايی و مناسبت‌های مذهبی» در اردبيل پايان يافت
در آيين اختتاميه نمايشگاه «فرهنگ عاشورايی و مناسبت‌های مذهبی» كه جمعه دوم بهمن ماه در مسجد «محمديه» اردبيل به پايان رسيد از غرفه‌های موفق و طرح‌های برگزيده تجليل شد.

دومين نمايشگاه «فرهنگ عاشورايی و مناسبت‌های مذهبی» استان كه توسط اداره كل تبليغات اسلامی استان اردبيل و با همكاری كانون فرهنگی ـ تبليغی مناجات اردبيل برگزار شده بود با استقبال بی‌نظير مردم استان مواجه شد.

در اين نمايشگاه و در بخش مسابقه نمايشگاه، نزديك به ۲۰۰ اثر فاخر در بخش خوشنويسی، عكاسی، منبت و معرق‌كاری، نقاشی، متن ادبی به دبيرخانه نمايشگاه ارسال شده بود كه همه اين آثار بعد از بررسی نهايی و در مدت يك هفته توسط يك گروه شش نفری داوری و در هر بخش چهار نفر به عنوان برگزيده اعلام شدند.

از ۲۰ نفر برگزيده بر حسب اتفاق ۱۰ نفر از آقايان و ۱۰ نفر از خانم‌ها حائز رتبه ممتاز شدند و تنديس و جوايز نفيس را دريافت كردند.

در اين نمايشگاه كه در ۲۳ غرفه برپا شده بود علاقمندان در مدت برگزاری ۱۰ روزه با غرفه‌های آن آشنا شدند.

غرفه حاج ناصح اردبيلی ارايه‌كننده انواع سی‌دی‌های مذهبی، نوحه‌های عاشورايی و سخنرانی‌های مذهبی، غرفه كارگاهی معرق آبنوس، غرفه كارگاهی دوخت پرچم، غرفه خوشنويسی، غرفه نقاشی كه در آن بيش از ۴۰۰ اثر نقاشی با شيوه‌های مختلف خلق شده بود و غرفه تبليغات اسلامی از جمله بخش‌های برپا شده در اين نمايشگاه بود.

همچنين در دومين نمايشگاه فرهنگی عاشورايی، غرفه بانوان عاشورايی، غرفه ماكت ضريح شش گوشه امام حسين(ع)، غرفه آيين‌های سنتی اردبيل، غرفه حوزه هنری استان اردبيل، غرفه دانش‌آموزان و نخبگان اردبيل، غرفه آثار دستی جانبازان، غرفه كوثر ارائه‌كننده محصولات فرهنگی اعم از كتاب‌های مذهبی، كتابچه‌های ادعيه، مهر نماز، غرفه محصولات چربی وحيد و غرفه برنامه‌های جنبی برپا شده بود.

از جمله برنامه‌های اجرا شده در اين نمايشگاه اجرای نمادين چاووشی‌خوانی توسط پيشكسوتان هنر تعزيه‌خوانی، اجرای مراسم شبيه‌خوانی و اجرای مراسم زيارت عاشورا بود كه با استقبال خوب علاقمندان مواجه شد.

در اين نمايشگاه و در غرفه بانوان عاشورايی نيز سعی شده بود با ايجاد فضايی از صحنه‌های كربلا، تل زينبيه و نيز اجرای مسابقه مذهبی فضای خاصی به نمايشگاه داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما