تاریخ انتشار
شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۱۶۲۱

آغاز بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان پس از حج در بنگلادش

آغاز بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان پس از حج در بنگلادش
ده‌ها هزار نفر از مسلمانان به رسم هر سال از روز جمعه دوم بهمن‌ماه در کرانه رود توراگ در حومه شهر داکا جمع شده تا با اقامه نماز جماعت گردهمایی سه روزه‌ای را که دومین گردهمایی گسترده پس از حج محسوب می‌شود برگزار کنند.

حدود ۲۰ هزار نفر نیروی امنیتی برای حفظ امنیت در کنگره جهانی مسلمانان در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

به گزارش رحماء این تجمع به «اجتماع بیشوا» معروف است که از سال ۱۹۶۶ با تلاش جماعت تبلیغ و دعوی با هدف تشویق مردم بر انجام آموزه‌های اسلامی در زندگی روزانه آغاز شد. مسلمانان طی این سه روز علاوه بر اقامه نماز جماعت، بر مسائلی مانند ابعاد معنوی اسلام، ارائه راه‌هایی برای اشاعه ارزش‌های دین اسلام و تحکیم صلح در جهان بدون توجه به مسائل سیاسی تأکید می‌کنند. آنها طی این روزها دروس دینی را از سوی استادان دانشگاه و اندیشمدان فرا می‌گیرند.

در نخستین گردهمایی که در سال ۱۹۶۶ برگزار شد تعداد کمی از مردم در مسجد شهر جمع شده بودند، اما این گردهمایی سالانه از سوی مسلمانان با استقبال بیشتری روبه رو شد و اینک بزرگترین تجمع مسلمانان پس از حج به شمار می‌رود. در این گردهمایی خطبه‌ها و سخنرانی‌ها به زبان‌های مختلف عربی، بنگالی، انگلیسی، اردو، هندی و دیگر زبان‌ها ارائه و آیات قرآن نیز تلاوت می‌شوند.

بنگلادش سومین کشور بزرگ اسلامی جهان به شمار می‌رود که ۹۰ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۴۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

دولت بنگلادش با استقرار نیروهای امنیتی، نصب دوربین‌های مدار بسته و عبور شرکت‌کنندگان از دستگاه تشخیص فلز تلاش می‌کند امنیت مؤمنان مسلمان شرکت‌کننده در این گردهمایی را تأمین کند.
مرجع : رحماء
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما