تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۱۶۸۷

نرم‌افزار جامع و اطلس جغرافیایی تبلیغ در داخل و خارج کشور تکمیل می شود

نرم‌افزار جامع و اطلس جغرافیایی تبلیغ در داخل و خارج کشور تکمیل می شود
حجت الاسلام احمد فرخ‌فال، رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری و هماهنگی تبلیغ امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه تبلیغ در دین اسلام، گفت: امر تبلیغ در نزد پیامبر اسلام(ص) از جایگاه رفیعی برخوردار بود. ایشان براي تربیت مبلغ با وجود همه مشکلات و مشقاتی که بر سر راه دین نوپای اسلام بود، اهمیت زیادی قايل بودند.

حجت الاسلام فرخ‌فال، ادامه داد: در زمان غیبت کبری، تربیت مبلغ و کار تبلیغ بر عهده فقها و عالمان دین و حوزه‌های علمیه است. با وجود همه فراز و نشیب‌های موجود، روحانیت‌، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید به سهم خود سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در امر تبلیغ به عنوان رسالت الهی انجام داده‌اند.

رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری و هماهنگی تبلیغ، برایجاد تحول و ارتقاء موضوع تبلیغ تاکید کرد و افزود: همواره مراجع‌، فقها و علمای برجسته قائل بر ارتقاء و رشد و پیشبرد هستند. اگر نهاد‌ها و حوزه‌های علمیه از حرکت رو به رشد دست بردارند، سیر قهقرایی پیدا کنند و یا از رشد متوقف شوند، قطعا مسئولیت سترگ خود را نمی‌توانند، ایفا کنند.

وی تشکیل شورای پیشبرد ارتقاء حوزه را اقدامی در جهت منویات مقام معظم رهبری در جمع اساتید، فضلا و نخبگان حوزه‌های علمیه در آذر سال ۸۶، دانست و گفت: پس از فرمايش مقام معظم رهبری، مدیران ارشد و بزرگان حوزه، جمعی را به عنوان شورای پیشبرد ارتقاء حوزه تشکیل دادند که یکی از ثمرات آن تاسیس و تشکیل شورای سیاستگذاری و هماهنگی تبلیغ بود.

حجت الاسلام فرخ فال اعضای این شورا را شامل آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان، مسئولان دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، جامعه المصطفی‌، سازمان فرهنگ و ارتباطات، اوقاف و امور خیریه و معاونت تبلیغ حوزه علمیه و دو نفر از کارشناسان تبلیغ ذکر کرد.

وی تصريح كرد: این شورا در جهت هماهنگی و سیاستگذاری نهادهایی که اعزام و تربیت مبلغ را عهده دار هستند، فعالیت می‌کند. اولین جلسه شورا با حضور ۱۴ عضو برگزار شد و اساس نامه شورا تصویب و دبیر شورا انتخاب شد و کارگروه‌ها و کمیته‌ها تعیین و کار خود را آغاز کردند. پس از تاکید مقام معظم رهبری کار با قوت بیشتری ادامه پیدا کرد و محصول کار گروه‌ها به شورای سیاستگذاری اعلام شد و کلیات طرح ساماندهی و هماهنگی تبلیغ در کشور و خارج از کشور به تصویب شورای سیاستگذاری و هماهنگی تبلیغ رسید.

حجت الاسلام فرخ فال از تشکیل ستاد اجرایی طرح، برنامه‌ها و سیاست‌ها متشکل از نمایندگان تام الاختیار همه نهاد‌هایی که در امر تبلیغ فعالیت دارند‌، خبر داد.

وی افزود: شش کمیته با عناوین کمیته‌های نیاز سنجی و هدف‌گذاری، جذب و آموزش، تعیین اولویت‌های تبلیغی و تامین محتوا، اعزام و ارزشیابی، نظارت و پشتیبانی‌، تبلیغ در محدوده خارج از کشور در نظر گرفته شده که یکی از ماموریت‌های تعریف شده آنها، تکمیل نرم‌افزار جامع تبلیغ و اطلس جغرافیایی تبلیغ است.

رییس دبیرخانه شورای سیاستگذاری و هماهنگی تبلیغ‌، داشتن نگاهی جامع در امر ساماندهی تبلیغ را ضروری دانست و عنوان كرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه تبلیغ این شورا تشکیل شده است که در آن مسئولان نهادهایی که در امر تربیت و اعزام مبلغ درگیر هستند، عضو هستند و با نگاهی جامع می‌توان این موضوع را ساماندهی کرد.

وی به تعداد مخاطبان اشاره کرد و گفت: تعداد مخاطبان مخل تبلیغ نیست، بلکه فرصتی است که باید از آن استفاده شود و از ظرفیت‌های موجود مانند مداحان، مبلغان سنتی، مبلغان و فضلای جوان استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما