تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۱۶۹۱

از مداحان و فعالان ماه محرم در شهرستان هرسین تجلیل به عمل آمد

از مداحان و فعالان ماه محرم در شهرستان هرسین تجلیل به عمل آمد
کانون فرهنگی هنری ارشاد شهرستان هرسین، از مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی این شهرستان تجلیل کرد.

جواد مرادی، مسئول کانون فرهنگی و هنری ارشاد هرسین، گفت: در راستای تکریم و پاسداشت خدمات و فعالیت‌های والای ذاکران ، مداحان اهل بیت(ع) و فعالان هیئت‌های مذهبی در برگزاری باشکوه و معنوی مراسم‌های ماه محرم از این عزیزان قدردانی شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار هیئت‌های مذهبی و تشکل های دینی در حفظ و ترویج شعائر اسلامی، اظهار داشت: تعامل سازنده بین هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان اعضای بدنه دینی جامعه، تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارد.

مرادی، با بیان اینکه مساجد به عنوان کانون اصلی برگزاری مناسبت‌های مذهبی به ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر، محسوب می‌شوند، افزود: مساجد با توجه به جایگاه مردمی و دینی که دارند، می‌توانند با همکاری مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان، فلسفه و اهداف قیام عاشورا را در سطح گسترده‌ای به آحاد مختلف مردم بشناسانند.

مسئول کانون فرهنگی و هنری ارشاد هرسین، همچنین به ارايه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ماه محرم پرداخت و عنوان كرد: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بیشترین تأثیرگذاری را در معرفی و ترویج ارزش‌های عاشورایی دارند.

وی در ادامه یادآور شد: باید مداحان و ذاکران را نسبت به تحریف‌ها و آسیب‌های وارد شده بر نهضت عاشورا توجیه کرد.

مرادی، تصريح کرد: کانون فرهنگی هنری ارشاد مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان هرسین نیز در همین راستا و در جهت قدردانی از مداحان و فعالان ماه محرم از تعدادی از پیشکسوتان، مداحان، مرثیه‌سرایان و دست‌اندرکاران فعال در مراسمات محرم سال جاری تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما