تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۱۶۹۶

بسياری از مداحان برای جذب جوانان از موسيقی‌های نا‌مناسب استفاده می‌كنند

بسياری از مداحان برای جذب جوانان از موسيقی‌های نا‌مناسب استفاده می‌كنند
يك مولف و مبلغ قرآنی گفت: جذب مخاطب نوعی هنر است اما چنانچه مداح بتواند بصورت سنتی و بدون ساز اين امر را به انجام برساند، فعاليتی مهم انجام داده است.

حجت‌الاسلام‌ و ‌المسلمين «ابراهيم‌خرمی» مولف و مبلغ قرآنی با بيان اين مطلب اظهار كرد: بسياری از مداحان برای جذب جوانان به مراسم عزاداری از موسيقی‌های نا‌مناسب استفاده می‌كنند اما آن فرد ذاكر و مداح بايد در نظر داشته باشد كه با اين عمل با نام مذهب و دين، فرهنگ غير دينی را ترويج می‌دهد.

وی افزود: استفاده از ساز در مداحی باعث می‌شود كه اين مراسم از حالت سنتی خارج شود، در صورتی كه به نقل از امام صادق(ع)، مراسم عزاداری بايد بصورت سنتی برگزار شود.

وی تصريح كرد: اين عمل مداحان حتی به استفاده از ترانه و موسيقی‌های نامناسب غربی نيز سرايت كرده است، می‌توان گفت با اين رويه در آينده مداحی كشور دچار مشكلات جدی می‌شود.

اين مولف و مبلغ قرآنی با اشاره به اين‌كه يكی از دلايل استفاده مداحان از موسيقی‌های غربی عدم آگاهی آنها است، گفت: بسياری از رجال مذهبی بار‌ها به اين موضوع تاكيد كرده‌اند كه بسياری ا‌ز مداحان به علت نداشتن اطلاعاتی در زمينه مقتل‌خوانی، موضوع‌های روايی و تاريخی مسايل تحريف شده را به مردم انتقال می‌دهند.

وی نبودن سازمانی كه توسط آن مداحان سازماندهی شوند را نيز يكی ديگر از دلايل رو آوردن مداحان به موسيقی‌های نامناسب عنوان و تصريح كرد: به نظر من ارگانی غيردولتی با استفاده از افرادی شايسته كه علم و آگاهی كافی در زمينه مسايل مذهبی دارند بايد به آموزش مداحان كشور بپردازد.

خرمی گفت: البته از طرف دولت بايد نظارتی بر روی فعاليت مداحان صورت بگيرد اما بايد انتخاب موضوع‌هايی كه به مردم ارائه می‌‌شود، توسط مداحان صورت گيرد.

وی در پايان تصريح كرد: در آموزش مداحان می‌توان از روان‌شناسان نيز استفاده كرد به اين ترتيب كه به آنها آموزش داده شود كه با استفاده از چه نوع زبان و گويشی می‌توانند به شكل درستی با مخاطب ارتباط برقرار كنند و آنها را جذب مجالس عزاداری كنند.

خرمی با اشاره به اينكه در حال حاضر دو نوع مداحی سنتی و مدرن در كشور وجود دارد، ادامه داد: يك عده مداحان هستند كه با استفاده از اشعار پرمحتوا به مداحی می‌پردازند اما عده‌ای ديگر با تقليد از خوانندگان پاپ در سبك‌های مختلف به ترويج فرهنگی غير از اهل بيت(ع) می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما