تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۱۷۳۴

دو اثر با موضوع كربلا روانه بازار نشر شدند

دو اثر با موضوع كربلا روانه بازار نشر شدند
كتاب «بانوی كربلا حضرت زينب(س)» تأليف عايشه بنت‌الشاطی از نويسندگان نامى عرب و فرزند يكى از روحانيون مصرى است كه درباره زندگى حضرت زينب(س) با قلمى شيرين و سبكى دلپذير به رشته تحرير درآورده است.

به باور وی، حضرت زينب(س) بانوى فاضل، شجاع و باكرامتى است كه در ميان زنان برگزيده عالم، مى‏درخشد. شيوه زندگى و طرز تفكر او درس‏آموز و حيات‏آفرين است. از اين رو، نويسندگان بسيارى در شرح وقايع حيات او، قلم زده‏اند.

مترجم اين كتاب آيت‌اللَّه حاج سيدرضا صدر، فرزند آيت‌الله سيدصدرالدين است و از جمله آثاری كه از وى به جا مانده، تفسير سوره حجرات، حسن يوسف، مرد وفا، راه على(ع)، نشانه‏هایى از او، فلسفه آزاد، محمد(ص) فی القرآن و الفلسفة العليا است.

اين كتاب با شيوه ترجمه محدود به فارسى برگردانده شده و توضيحاتى درباره برخى اشتباهات تاريخى به ‏وسيله مترجم‏ كتاب، داده شده است.

يادآور می‌شود، كتاب «بانوی كربلا حضرت زينب(س)» تأليف عايشه بنت‌الشاطی و ترجمه آيت‌الله سيد‌رضا صدر به بهای ۲۵۰۰۰ ريال به همت مؤسسه بوستان كتاب منتشر شده است.


كتاب «سخنان حسين بن علی(ع) از مدينه تا كربلا» به قلم آيت‌الله محمدصادق نجمی منتشر شده است و دربردارنده كلمات و بيانات حضرت امام حسين(ع) در سفر تاريخی مدينه تا كربلا است.

به باور مؤلف، نهضت بزرگ كربلا، صفحه تابناكى در تاريخ بشرى است كه همواره، فراراه رهپويان حقيقت و آزادگى و عدالت است، اما مسئله مهم، چگونگی شناخت زواياى گوناگون اين قيام است.

نويسنده در بخشی از مقدمه اين كتاب آورده است: «بى‌ترديد مهم‏ترين راه، مطالعه سخنانى است كه حسين بن‌ على(ع) از مدينه تا كربلا، بيان فرمودند و در ضمن آنها فلسفه قيام و بسيارى از مسائل ديگر را به روشنى تشريح كرده‌اند. با مطالعه و تأمل در آن سخنان مى‏توان وجوه مختلف نهضت حسينى، حوادث و جريان‌‏ها و نيز چهره‏هاى حق و باطل را باز شناخت».

اين سخنان حضرت(ع)، در منابع گوناگون تاريخى پراكنده و مطالعه آنها براى همه ميسور نبود تا اينكه نويسنده كتاب حاضر، تمامی آن كلمات و سخنان را از منابع دست اول تاريخى جمع‌آوری كرد و در يك‏جا گردآورد و گنجينه‏اى از معارف دينى، سياسى و تاريخى را به آسانى در اختيار گذاشته است.

يادآور می‌شود كتاب «سخنان حسين بن علی(ع) از مدينه تا كربلا» به بهای ۶۳۰۰۰ ريال به همت بوستان كتاب روانه بازار نشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما