تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۵
۱
۰
کد مطلب : ۱۱۷۸۹

اعزام مبلغان با استفاده از سامانه «سمتا» ساماندهی می‌شود

اعزام مبلغان با استفاده از سامانه «سمتا» ساماندهی می‌شود
حجت‌الاسلام سيد محمود مدنی در نشست خبری خود كه با هدف تشريح خصوصيات سامانه سمتا برگزار شد در سخنانی با اشاره به برنامه‌های دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم در زمينه اعزام مبلغ تاكيد كرد: سامانه «سمتا» با هدف ساماندهی اعزام مبلغان در سراسر كشور راه‌اندازی شده است.

وی «سمتا» را مخفف «سيستم مديريت تبليغات اسلامی» عنوان كرد و گفت: اين سامانه به منظور ساماندهی اعزام مبلغان راه‌اندازی شده است و دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم نيز مبتكر و اجرا كننده اين سامانه بوده است.

معاون فرهنگی تبليغی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم با تاكيد بر اهميت بهره گيری از ابزار روز در زمينه تبليغ دين و توسعه فعاليت‌های تبليغی تاكيد كرد: اين سامانه با هدف بهبود يافتن شرايط اعزام مبلغين راه‌اندازی شده است و اميدواريم كه نتايج مطلوبی را نيز در بر داشته باشد.

وی با بيان اينكه اقداماتی نظير ثبت‌نام، برگزاری آزمون‌ها، مسابقات تبليغی و... به وسيله اين سامانه انجام می‌شود، خاطرنشان كرد: اين شبكه و سامانه قابليت‌های فراوانی دارد و همچنين از به وسيله اينترانت و شبكه محلی نيز قابل دسترسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مدنی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای به حداقل رساندن اشكالات اين سامانه تاكيد كرد: ما همچنين پنج اپراتور را برای اين منظور فعال كرده‌ايم كه به صورت حضوری مبلغان می‌توانند هنگام مراجعه به دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم از خدمات اين سامانه بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ديگر قابليت‌های سامانه «سمتا» تاكيد كرد: اين سامانه همچنين امكاناتی را در زمينه درخواست اعزام مبلغ در اختيار سازمان‌های تبليغات اسلامی استان‌های سراسر كشور و همچنين ائمه جمعه قرار می‌دهد و مبلغين نيز می‌توانند با بهره‌برداری از اين سامانه نسبت به انتخاب محل تبليغی خود با در نظر گرفتن شرايط موجود اقدام كنند.

معاون فرهنگی تبليغی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم با اشاره به اينكه دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم امكان استفاده از اين سامانه را برای ديگر نهادهای فعال در عرصه تبليغ دين فراهم كرده است،‌ بيان داشت: با استفاده از «سمتا» می‌توان مديريت مطلوبی در زمينه اعزام مبلغان داشت و هماهنگی سازمان‌های متولی امر تبليغ نيز با سهولت بيشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به طراحی بانك‌های اطلاعاتی برای سامانه «سمتا» تصريح كرد: در اين سامانه دو بانك اطلاعاتی با سطوح مختلف پيش‌بينی شده است كه بخشی از اطلاعات مورد نياز برای مبلغين را در اختيار آنان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مدنی تعداد پرونده‌های موجود در سامانه «سمتا» را سی هزار پرونده اعلام كرد و يادآور شد: پرونده‌های مبلغان در اين سامانه وارد و دسته‌بندی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا این سایت برای ما مبلغان باز نمی شود