تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۱۸۱۵

برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای اربعین حسینی تشریح شد

برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای اربعین حسینی تشریح شد
حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در پاسخ به این سوال که سازمان تبلیغات به عنوان متولی برگزاری مراسم اربعین حسینی چه برنامه‌هایی را برای این روز تدارک است گفت: این روز به نام انقلاب اسلامی، نهضت حسینی، احیای ارزش‌های اسلامی و انتظار فرج نامگذاری شد و مقرر شد که در این روز برنامه‌ها با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شود.

وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: برنامه های این روز کاملا محتوایی بوده و توامی این برنامه‌ها توسط تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی هدایت می‌شود.

روحانی‌نژاد یکی از این برنامه‌ها را هماهنگی با هیئت‌های مذهبی برای دسته روی تا محل برگزاری نماز جمعه عنوان کرد وگفت: تمامی عزاداران این روز در دسته‌های سوگواری در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و همین موجب حضور گسترده مردم در آئین نماز جمعه می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در هماهنگی‌های به عمل آمده با هیئت‌های مذهبی اشعاری که در این مراسم به شکل نوحه خوانده می‌شود آمیزه‌ای از حماسه حسینی و انقلاب اسلامی بوده و پیام‌هایی از سوی ائمه جمعه به نمازگزاران منتقل می‌شود با همین معانی آمیخته خواهد بود.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما آمده است که حضرت قائم (عج) در روز جمعه ظهور خواهند کرد گفت: این انقلاب ودیعه‌ای در دست ما است که باید به ایشان سپرده شود و از همین روست که انتظار فرج را به عنوان یکی از عناوین این روز در نظر گرفته و در پایاین مراسم روز ۱۶ بهمن همه برای فرج آقا امام زمان (عج) دعا می‌خوانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما