تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۱۸۳۲

نشست «مخاطب‌شناسی و شيوه‌های نوين انتقال معارف دين» در كاشان برگزار شد

نشست «مخاطب‌شناسی و شيوه‌های نوين انتقال معارف دين» در كاشان برگزار شد
در اين جلسه حجت‌الاسلام «حسين مردان‌پور» استاد و مبلغ دفتر تبليغات حوزه علميه قم بر اهميت انتقال مفاهيم دينی تاكيد كرد و افزود: رسالت اصلی انبيا ابلاغ دين به عنوان مقوله‌ای همدوش قرآن است.

اين استاد حوزه نقش معلمان رياضی و فيزيك را در ابلاغ دين بسيار مؤثر دانست و گفت: علوم مختلف در واقع ثمره كشف قوانين موجود در عالم طبيعت است و همه چيز در عالم طبيعت حول اراده پروردگار است.

وی در ادامه افزود: بر همين اساس شناخت طبيعت يكی از راه‌های تربيت دينی است كه معلمان علوم پايه نقش بسيار مهمی در تعميق و گسترش آن در بين دانش‌آموزان دارند.

حجت‌الاسلام مردان‌پور در ادامه خاطرنشان كرد: مخاطب‌شناسی، اصلاح رابطه با خدا، نيازسنجی و ارتباط مناسب با مخاطب از مهم‌ترين راهكارهای انتقال آموزه‌های دينی است.

اين مبلغ دفتر تبليغات حوزه علميه قم خطاب به مربيان پرورشی مدارس كاشان گفت: مربيان پرورشی بايد مطابق با فكر و درك دانش‌آموزان آموزه‌های دينی را در مدارس ترويج كنند؛ زيرا انتقال مفاهيم دينی خارج از اين محدوده اثرات منفی به همراه خواهد داشت.

به گفته وی مقايسه و تشبيه، تجزيه و تحليل و نقد و بررسی، استفاده از داستان كوتاه، خاطره‌گويی، قصه‌گويی و مناجات مناسب‌ترين شيوه‌های انتقال معارف دينی در سه حيطه شناختی‌، عاطفی و رفتاری به كودكان و نوجوانان است.

يادآور می‌شود، نخستين دوره آموزشی مربيان حوزه دين به همت اداره تبليغات اسلامی كاشان و با همكاری اداره آموزش و پرورش كاشان به مدت هفت هفته در كانون الزهرا (س) برگزار می‌شود.

در اين دوره آموزشی مربيان پرورشی اداره آموزش و پرورش كاشان موضوعاتی چون «آسيب‌شناسی فرهنگی»، «آشنايی با اديان»، «آشنايی با فرق و مذاهب»، «روان‌شناسی تبليغ و آموزه‌های دينی»، «جريان‌شناسی و آشنايی با شبهات موجود و رفع آن» و «نقش نهادهای اجتماعی در تربيت خانواده» و ... را فرا می‌گيرند.

جلسه پايانی اين دوره روز دوشنبه سوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما