تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۱۸۷۷

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در كربلا در آستانه‌ اربعین حسینی

اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در كربلا در آستانه‌ اربعین حسینی
در آستانه اربعین حسینی، به دستور نخست‌وزیر عراق نوری المالکی، ۲۰۰ میلیون دینار عراق برای رفاه حال زایران در روز اربعین در کربلا اختصاص یافت.

محمد حمید الموسوی، رییس شورای استانداری کربلا، اظهار کرد: نوری المالکی،‌ نخست وزیر عراق ، ۲۰۰ میلیون دینار را برای تامین نیازهای زایران مثل آب، سوخت و غذا اختصاص داد.

نوری المالکی همچنین ۱۵۰۰ زن داوطلب را برای تفتیش زایران مامور کرد. استفاده از این زنان در تمام مناطق کربلا، در راستای افزایش تدابیر امنیتی صورت گرفت.

الموسوی در ادامه افزود: تمام کارهای اجرایی را اعم از خدماتی و امنیتی انجام دادیم و تمام جزییات را بررسی کردیم.

شیخ جلال الدین الصغیر، رییس فراکسیون شهید المحراب در پارلمان عراق، هر گونه طرحی را از جانب احزاب اسلامی در جهت سوء استفاده از مراسم روز اربعین برای خدشه‌دار کردن شهرت حزبی خاص در لیست موجود رد کرد.

وی در ادامه افزود: این اتهامات با نزدیک شدن انتخابات در چارچوب استفاده تبلیغاتی صورت می‌گیرد و ما چنین گرایشی نداریم و در فکر این گونه اقدامات نیستیم.

رئیس فراکسیون شهید المحراب اظهار داشت: به هیچ وجه زایران هیچ گونه شعار سیاسی نخواهند داد و این روز صرفا یک مناسبت دینی است.

هم‌زمان با برقراری تدابیر شدید امنیتی در شهر کربلا، هزاران زایر با پای پیاده برای بزرگداشت روز اربعین حسینی (جمعه) به سوی این شهر در حال حرکتند.

علی عباس، مدیر اطلاع رسانی پلیس کربلا، اظهار داشت: ۴۱ دوربین در مکان‌هایی از شهر برای زیر نظر گرفتن هر گونه تحرک مشکوکی از جانب افراد مشکوک که درصدد آسیب زدن به زائران هستند، نصب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما