تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۳

قربانیان انفجار دیروز عراق به ۵۴ کشته و ۱۱۷ زخمی رسید

قربانیان انفجار دیروز عراق به ۵۴ کشته و ۱۱۷ زخمی رسید
یک منبع در پلیس اعلام کرد که در میان قربانیان این حادثه تروریستی ۱۸ زن و ۱۲ کودک حضور داشتند که برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) راهی کربلای معلی بودند.

این انفجار راس ساعت ۱۱:۴۵ به وقت محلی در «باب‌الشام» محلی در میان دو استان «بغداد» و «دیاله» در شمال شرق بغداد صورت گرفت.

«قاسم عطا» سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد در این باره گفت که زن عامل این انفجار مواد منفجره را در زیر چادر خود مخفی کرده بود و به هنگام ورود کاروان به داخل خیمه‌ای در منطقه باب الشام برای پذیرایی از زائران، آن را منفجر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از عطا تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق در حالت فوق العاده قرار گرفته‌اند و عملیات بازرسی در نقاط بازرسی افزایش شدیدی یافته است.

همچنین در یک انفجار دیگر در مسیری در جنوب بغداد نیز ۱۲ زایر شیعه زخمی شدند.

پایگاه خبری نهرین‌نت اخیرا به نقل از برخی منابع دیپلماتیک از تلاش‌های عربستان علیه شیعیان در عراق پرده برداشت.

منابع دیپلماتیک در بروکسل که در اتحادیه اروپا فعالیت دارند، به نهرین نت گفتند که بیشتر کشورهای اروپایی نیز با اقدامات عربستان برای تغییر روند سیاسی در عراق موافق هستند، ریاض تلاش دارد تا با به وجود آوردن حوادث بزرگ در عراق، تغییراتی را به نفع سیاست‌های خود در منطقه به وجود آورد و در همین راستا از جریان‌های بعثی و گروه‌های افراطی سنی نیز حمایت می‌کند.

این منابع فاش کردند که بر اساس اطلاعات مهمی که از چندین پایتخت اروپایی به آنها رسیده است، عربستان سعی دارد که در عملیاتی محرمانه موسوم به «پاک سازی لانه‌ها» عملیات تروریستی را علیه شیعیان در شهرهای مختلف عراق بویژه در موصل و دیاله انجام دهد، هدف از این طرح خالی کردن این مناطق از شیعیان است.

این اقدام ریاض بعد از ‌آن صورت می‌گیرد که این کشور در اقدامات خود در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ برای تبدیل شهر بغداد به پایتختی با اکثریت سنی نشین شکست خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما