تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۹

نیروی انتظامی از خروج غیرقانونی زایران عتبات عالیات جلوگیری می‌کند

نیروی انتظامی از خروج غیرقانونی زایران عتبات عالیات جلوگیری می‌کند
سرهنگ غلامرضا رضاییان، رییس پلیس اتباع خارجی در حاشیه برنامه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان ناجا (۱۹۷) با اشاره به خروج غیرقانونی برخی زوار عتبات عالیات از كشور گفت: ستاد عالی هماهنگی اعزام زوار عتبات عالیات اعلام کرده است که اعزام افراد به عراق بایستی سازمان یافته باشد، اعزام زوار انفرادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تا این لحظه سازمان حج و زیارت تنها سازمانی است که می‌تواند زوار را سامان‌دهی کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی مرزهای ۹۱ گانه قطعا از خروج اتباع ایرانی که در کاروان‌های حج و زیارت سازمان نیافته حضور داشته باشند، جلوگیری می‌كند، اظهار كرد: ما از همه اتباع جمهوری اسلامی ایران خواهشمندیم در اواخر ایام ماه صفر و اربعین حسینی از مراجعه به مرزهای خسروی، مهران و شلمچه جدا خودداری کنند زیرا ما بر اساس مصوبات وضع شده وظیفه جلوگیری از خروج چنین اتباعی را داریم.

سرهنگ رضاییان با بیان اینکه در صورت جلوگیری از خروج اتباع ایرانی به عتبات عالیات افراد دچار تأملات روحی می‌شوند، یادآور شد: ما به همین دلیل از هموطنان تقاضا داریم که با کاروان‌های سازمان یافته اعزام شوند، در صورت جلوگیری از سفرهای غیر زیارتی اتباع دچار ناراحتی نمی‌شوند ولی در سفرهای زیارتی زوار اینگونه تلقی می‌کنند که آنها طلبیده نشده‌اند، از این رو دچار تأملات روحی می‌شوند، به همین دلیل از هموطنان خواهشمندیم به هیچ عنوان در ایام اربعین و ۲۸ صفر برای عتبات عالیات به مرزها مراجعه نکنند.

رییس پلیس اتباع خارجی ادامه داد: با توجه به هجوم خود اتباع عراقی به عتبات عالیات در اربعین حسینی و ۲۸ صفر و همچنین از لحاظ امنیتی و بهداشتی وظیفه نیروی انتظامی است که از هموطنان درخواست کند که در چنین ایامی به عتبات عالیات سفر نکنند زیرا این امر وظیفه ذاتی پلیس است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی سیاست‌گذار نیست بلکه مجری سیاست‌های اعلام شده است، گفت: فعلا سیاستی که برای نیروی انتظامی ابلاغ شده است مبنی بر جلوگیری از خروج کاروان‌های سازمان نیافته است. این خروج شامل تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی می‌شود و هیچ تفاوتی ندارد.

سرهنگ رضاییان با بیان اینکه کنترل مرزها بر عهده مرزبانی ناجا است، یادآور شد: نیروی انتظامی کنترل اسناد مسافرتی اتباع را بر عهده دارد که این یک وظیفه مشترک میان مرزبانی و پلیس است، یعنی عدم خروج از خط مرزی که این خط مرزی می‌تواند در مبادی رسمی یا غیررسمی باشد، در واقع اصل وظیفه کنترل تردد بر عهده مرزبانی ناجا است و کنترل اسناد مسافرتی که یکی از الزامات خروج از کشور است بر عهده نیروی انتظامی است.

وی افزود: چون مناسبت‌های دیگر از جمله عید نوروز در پیش است ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم و بعد منتظر اقدامات و هماهنگی اعزام زوار و تصمیمات جدید برای آنها باشیم.

برنامه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان ناجا (۱۹۷) دوشنبه، ۱۲ بهمن در مرکز نظارت همگانی (۱۹۷) ناجا برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما