تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۱۹۶۳

۲۰ بهمن؛ مسابقه سوگواره شعر عاشورا برگزار می‌شود

۲۰ بهمن؛ مسابقه سوگواره شعر عاشورا برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كرج، سوگواره شعر عاشورايی «با كاروان باران» به منظور نشر و گسترش ارزش‌های فرهنگ عاشورا و آثار قيام امام حسين(ع) در انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

۴۰۸ اثر از ۱۱۶ شاعر به دبيرخانه اين سوگواره ارسال شده است كه از اين ميان، ۳۷۱ اثر به بخش اصلی و ۹۷ اثر نيز به بخش ويژه اختصاص داشتند. همچنين هشت شركت‌كننده از ديگر شهرستان‌ها در اين جشنواره شركت كرده بودند.

اين سوگواره شامل دو بخش اصلی و ويژه است كه عاشورا و ائمه اطهار(ع)، موضوع بخش اصلی و بررسی رويكرد و تأثير نهضت عاشورا در شكل‌گيری انقلاب اسلامی ايران نيز محورهای بخش ويژه اين سوگواره را تشكيل می‌دهد.

همچنين مضامينی چون حماسه كربلا و شور عاشورايی، شهدای كربلا، اسرای كربلا، پيام عاشورا و تداوم نهضت حسين(ع)، رحلت پيامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، از ديگر عناوين بخش اصلی سوگواره استانی با كاروان باران است.

رسم ولايت‌‌پذيری در قيام حسينی و انقلاب اسلامی، تأثير قيام عاشورا و پيام كربلا در انقلاب اسلامی و شهدای راه خمينی(ره) و اقتدا به شهدای مكتب حسينی، از ديگر عناوين بخش ویِژه به شمار می‌روند.

اين مراسم با حضور «حميد سبزواری» و «سعيد حداديان» برگزار می‌شود. همچنين مسئولان اداره ارشاد كرج نيز در اين مراسم حضور می‌يابند. شعرخوانی، معرفی و اهدای جوايز به برگزيدگان از برنامه‌های اين مراسم به شمار می‌رود.

مراسم برگزاری اين سوگواره ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن ماه در تالار شهيد نژادفلاح واقع در چهارراه طالقانی كرج برگزار می‌شود. در اين مراسم به ۱۰ نفر برگزيده سكه بهار آزادی اهدا می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما