تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۲۰۳۸

جشنواره نذورات عاشورایی در شوشتر برگزار می‌شود

جشنواره نذورات عاشورایی در شوشتر برگزار می‌شود
ابوالقاسم غلام‌حیدر، عضو هیئت مؤسس پژوهشکده شوشترشناسی، با بیان این مطلب گفت: این جشنواره ۲۶ بهمن همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شوشتر برگزار و در مرحله نخست به صورت شهرستانی و در مرحله بعد استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای پیشینه‌ای بسیار قوی در زمینه مذهبی و سنت‌های گران‌سنگ در این باره است و به این دلیل جشنواره نذورات عاشورایی در شوشتر برگزار می‌شود.

وی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره در شوشتر، افزود: برگزاری این جشنواره در شوشتر برای ایجاد رابطه میان نسل جدید و سنت‌های صحیح و مذهبی شوشتر است که در این باره باید با برگزاری چنین برنامه‌هایی، فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار داد.

عضو هیئت موسس پژوهشکده شوشترشناسی اضافه کرد: این جشنواره در رشته‌های پخت حلوا، آش، شیرین پلو، عدس پلو و غذاهای نذری برگزار می‌شود که در هر رشته به افراد برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره، تأکید کرد: شرکت کنندگان شهرستان شوشتر ۲۶ بهمن می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۱۴ با در دست داشتن نذری پخت شده به دبیرخانه جشنوار مراجعه کنند تا هیئت داوران درباره کیفیت و ابتکار در پخت، نظرات خود را ارائه کنند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما