تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۲۰۶۰

پوستر اجلاس بين‌المللی ناشران جهان اسلام رونمايی شد

پوستر اجلاس بين‌المللی ناشران جهان اسلام رونمايی شد
به گزارش  ستاد خبری ناشران جهان اسلام، در اين مراسم كه صبح امروز (۲۰ بهمن) با حضور جمعی از مسئولان برگزاركننده اجلاس، رئوسای كميته‌های اجرايی و هنرمندان برگزار شد، «علی زارعی نجفدری» گفت: در طول تاريخ، هنر اسلامی وجه اشتراك و عامل نزديكی و تفاهم ملل و دول اسلامی بوده است.

وی ضمن با اهميت خواندن نقش هنرمندان در اين زمينه گفت: هنرمندان به عنوان بخشی از نخبگان جامعه، بر ساير اقشار تأثير می‌گذارند و هرقدر هنرشان الهام‌گرفته از مبانی و باورهای درونی مردم جامعه باشد به همان ميزان تأثير آثارشان نافذ و عميق خواهد بود.

دبيركل اجلاس بين‌المللی ناشران جهان اسلام با تقدير از طراح پوستر اين اجلاس گفت: سادگی و در عين حال مفاهيم عميق مستتر در پوستر قابل توجه و ارزشمند است.

پوستر اجلاس بين‌المللی ناشران جهان اسلام در ذات خود بر مبنای شكل هندسی مكعب، تداعی‌گر خانه كعبه به عنوان مهم‌ترين عامل وحدت و اشتراك مسلمانان طراحی شده است.

در طراحی اين پوستر به طرز زيبايی از رنگ‌های طلايی، لاجوردی و فيروزه‌ای به عنوان رنگ‌های اسلامی در طراحی عناصر اصلی استفاده شده است.

همچنين هنرمند طراح تلاش كرده است به فرم‌های اصلی مبتنی بر معماری اسلامی مانند آنچه در آجر‌كاری‌ها، ريتم و تكرار را متبادر می‌كند وفادار بماند.

تنوع و تعدد ناشران جهان اسلام با ايجاد فرم‌های متنوع و در حال تبديل به كتاب باز ديده شده است.

«علی شوقی بنام»، طراح اين پوستر بوده و خوشنويسی آن توسط عباس نوری انجام شده است.

يادآوری می‌شود نخستين اجلاس بين‌المللی ناشران جهان اسلام، ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۸۹ برگزار خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما