تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۲۱۰۱

سومین جشنواره بین‌المللی طوبی آغاز به کار کرد

سومین جشنواره بین‌المللی طوبی آغاز به کار کرد
مدیر فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی تبلیغی طوبی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره گفت: رویکرد استفاده از هنر در امر تبلیغ دینی، هدفی است که در جریان این جشنواره مد نظر قرار گرفته است.

هادی بنکدار اضافه کرد: ظرفیت هنر، ظرفیت وسیعی است که متکی به زبان خاصی نیست و هنر یک زبان بین‌المللی دارد و این فرصت مناسبی را در جهت بهینه‌سازی امر تبلیغ فراهم می‌کند.

وی در خصوص رویکرد دیگر جشنواره بین‌المللی طوبی گفت: در دو جشنواره قبلی بیشتر بحث شناسایی آثار طلاب علاقمند در زمینه تبیین نقش هنر در تبلیغ مطرح بود و در جشنواره سوم بحث دانش افزایی در این زمینه بیشتر مطرح می‌شود.

جانشین دبیر برگزاری جشنواره طوبی با تأکید بر بحث دانش‌افزایی در جریان برگزاری این جشنواره گفت: قبل از برگزاری جشنواره، ۳۲ نشست محتوایی در مورد موضوعات مختلف داستان‌نویسی، نشریات، وبلاگ‌نویسی، جنگ نرم، مدیریت فرهنگی و مهارت‌های تبلیغی در شهرهای قم، مشهد، اصفهان و تهران برگزار شد؛ همچنین سه خبرنامه منتشر شد که علاوه بر اطلاع‌رسانی، بحث محتوایی نیز در آن گنجانده شده بود.

ارسال ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

وی در خصوص فهرست آثار ارسالی به جشنواره امسال اظهار داشت: آثار در زمینه‌های مختلفی همچون ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، نشریات، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، مدیرت فرهنگی و... هستند که این آثار علاوه بر ایران از کشورهای آذربایجان، هند، بنگلادش، عراق، هلند، انگلیس، تاجیکستان، افغانستان، گرجستان، ترکیه، سوریه و پاکستان در قالب ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه و سایت این جشنواره ارسال شده است.

بنکدار در ادامه بیان داشت: دو محور اصلی رسانه‌های تبلیغی - سنتی و مدیریت فرهنگی در روند برپایی این جشنواره لحاظ شده است.

وی با اشاره به مشکلات داوری آثار ارسالی به جشنواره گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به زبان‌های مختلف فارسی، عربی و انگلیسی ارائه شده بود که این مسئله کار داوری را کمی با مشکل روبرو ساخت و به همین علت داورانی انتخاب شدند که علاوه بر زبان عربی و فارسی به زبان اصلی نیز تسلط کامل داشته باشند.

بنکدار در پایان یادآور شد: نمایشگاه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی تبلیغی طوبی که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با ۲۷ غرفه برپا شده است، در روز ۲۹ بهمن با معرفی ۴۴ اثر برگزیده و تجلیل از آنها به کار خود پایان خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما