تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۲۱۰۲
فرماندار مشهد:

بیش از پنج میلیون زایر در ایام نوروز برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند

بیش از پنج میلیون زایر در ایام نوروز برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند
«موحدیان» گفت: با توجه به اینکه مشهد پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود و در طول سال پذیرای زایران زیادی هستیم، در ایام نوروز، مسئولان شهر مشهد با در نظر گرفتن تدابیری برای رفاه حال زایران اقداماتی انجام داده‌اند.

وی افزود: برای اسکان، حمل و نقل و ایمنی و رسیدگی به شکایت زایران برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل نیز با همکاری پلیس راه ترتیب برگشت زائران را به شهر خودشان داده‌اند، تصریح کرد: با همکاری اتوبوسرانی سرویس‌دهی منظمی به زایران در ایام نوروز انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با اسکان زایران برنامه‌ریزی مدون و منسجمی انجام شده است، اظهار کرد: دو هزار هتل‌ و منازل شخصی شناسایی شده و پروانه موقت برای اسکان زائران به آن‌ها داده شده است.

موحدیان ادامه داد: در حدود ۳۵ مکان غیر استاندارد از نظر بهداشتی و ایمنی به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی برای زایران پلمپ شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پلیس راه مشهد رتبه اول را در رفع مشکلات ترافیکی کسب کرد، یادآور شد: برای آگاهی زائران به اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص مسیر درون‌شهری و برون‌شهری در ایام نوروز داده خواهد شد.

وی یادآور شد: ۴۰ تیم برای رسیدگی به شکایت زایران در خصوص کنترل قیمت بازار و جلوگیری از تخطی‌های انجام شده در اطراف حرم مطهر حضور دارند.

موحدیان با تأکید بر اینکه برای نظارت بر نمادها و المان‌های سطح شهر مشهد تدابیری اندیشیده خواهد شد، اظهار کرد: عده‌ای با اهداف اسلامی و دینی و بدون مجوز اقدام به برپایی المان‌هایی می‌کنند که باید مسئولان روی این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما