تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۲۱۵۶

توسعه گردشگری مذهبی نیازمند زیرساخت‌های مناسب است

توسعه گردشگری مذهبی نیازمند زیرساخت‌های مناسب است
دبیر كارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: امكانات این مسجد شامل سرویس‌های بهداشتی سنتی و فرنگی، وضوخانه، ‌آشپزخانه، غذاخوری‌های بزرگ، مركز اقامت موقت و پاركینگ است.

تراب محمدی تاكید كرد: زائرانی كه از این مسیر قصد سفر به عتبات عالیات را دارند با توقف در كنار این مسیر می‌توانند خستگی سفر را برای ساعاتی فراموش كنند و با تجدید قوا در یک مكان معنوی همچون مسجد و استفاده از امكانات رفاهی آن درادامه راه از بركات آن بهره ببرند.

او تاکید كرد: هیئت امنای این مسجد با مطالعه مناسب و داشتن شناخت كافی از نیازهای گردشگران مذهبی به خوبی توانسته‌اند تا در بر آوردن آنها اقدام نمایند و سازمان میراث فرهنگی وظیفه خود می‌داند تا از هیچ مساعدتی فروگذاری نكند و با حمایت معنوی ومادی نیازهای پیشرفت این پروژه را رفع كند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اقدامات انجام شده در احداث مسجد راه كربلا را ستودنی دانست و گفت: درتمام مراحل این پروژه نیز سازمان دركنار هیئت امنای مسجد خواهد بود، تا درتحقق یک اقدام مناسب درجهت رشد و توسعه گردشگری مذهبی موثر بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه ایران از نظر دارا بودن تعداد مسافرت‌های مذهبی در رتبه‌ بالایی در دنیا قرار دارد، گفت: گردشگری مذهبی امروز از پررونق‌ترین گونه‌های گردشگری در دنیاست و به خاطر تعلقات دینی و معنوی مردم باید توسعه تاسیسات گردشگری و توسعه زیرساخت‌های این نوع گردشگری در اولویت قرار گیرد.

مسجد راه كربلا در شهرستان بناب و در مسیر جاده مواصلاتی شهرهای زیارتی كربلا و نجف قرار دارد و هر ساله تعداد فراوانی از مردم كشور ایران و شیعیان كشورهای همجوار جهت زیارت ازاین مسیر عبور می‌كنند. وجود مراكز بین راهی مجهز و متعدد مورد نیاز این مسیر بوده است كه بخشی از این كمبودها توسط مسجد راه كربلا رفع می‌شود.

تا كنون بیش از هفتاد درصد مراحل احداث این مسجد با مشاركت افراد خیرخواه، نهادها و دستگاه‌ها و... طی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما