تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۲۱۹۴
با اعلام پایان تدوین ابتدایی «مختارنامه»؛

ساخته داوود میرباقری در ۴۷ قسمت تدوین شد

ساخته داوود میرباقری در ۴۷ قسمت تدوین شد
مهدی حسینی‌وند، تدوین‌گر «مختارنامه» گفت: تدوین سریال «مختارنامه» از خرداد سال ۱۳۸۴ به صورت همزمان با فیلم‌برداری آغاز شد. این سریال به شیوه ۳۵ میلی‌متری فیلم‌برداری شده بود اما برای صرفه جویی در هزینه‌ها و سهولت كار، بعد از ارسال فیلم به لابراتوار جهت ظهور، به جای چاپ پزتیو كه در تدوین رایج سینما و با میز موویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد، راش‌های سریال بر روی نوار دی وی ارائه و «ایج نامبر» آن در اختیار گروه تدوین قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از این مرحله، تصاویر در رایانه کپچر شده و سپس صدا در زیر تک تک پلان‌ها قرار داده شد. از این مرحله به بعد ابتدا راش‌ها سکانس‌بندی شده و برداشت‌ها و پلان‌ها در جای خود قرار گرفت. پس از این مرحله راف کات صورت گرفت و فاین کات نهایی نیز با حضور کارگردان بعد از پایان فیلم برداری انجام شد.

حسینی‌وند اعلام كرد: در حال حاضر تمامی قسمت‌ها برای صداگذاری و انجام سایر مراحل فنی از قبیل جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و غیره در اختیار گروه‌های دیگر قرار گرفته و بعد از پایان این مراحل، یک بار دیگر تدوین نهایی با حضور کارگردان صورت خواهد گرفت.
او پیش‌بینی كرد كه در این مرحله، نهایی شدن تدوین هر قسمت یک روز به طول بیانجامد.

حسینی‌وند در خصوص تعداد دقیق قسمت‌های سریال «مختارنامه» نیز گفت: در حال حاضر سریال در قالب ۴۷ قسمت تدوین شده‌است و زمان کلی هر قسمت نیز حدود ۵۰ دقیقه است.

وی در خصوص تدوین سریال «مختارنامه» نیز گفت: در این پنج سال، بخش تدوین همیشه فعال بوده‌است و بر اساس آنچه که به دست ما می‌رسیده، فعالیت می کردیم. گروه تدوین نیز متشکل از محمدرضا حریریان، دستیار اصلی بنده و مجتبی اصفهانی و عرفان شیبانی، دستیاران تدوین بود که زیر نظر محمدرضا حریریان فعالیت می‌کردند.

تدوینگر «مختارنامه» اضافه كرد: فیلم‌برداری سریال تا تیرماه ۸۸ ادامه داشت و در این مدت بخش‌های تدوین شده به طور مرتب آماده و به دست کارگردان می‌رسید تا در خصوص آن اعلام نظر کند؛ اما با پایان فیلم‌برداری، بخش خلاقه‌کار با حضور کارگردان آغاز شد و در این مرحله تصمیم‌گیری‌ها با حضور کارگردان و زیرنظر مستقیم داوود میرباقری انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما