تاریخ انتشار
شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۲۲۵۴

آزمون ضمن خدمت روحانیون کاروان‌های حج برگزار شد

آزمون ضمن خدمت روحانیون کاروان‌های حج برگزار شد
حجت‌الاسلام احمدی  مدیر آموزش معاونت امور روحانیون حج گفت: هر سال، سه مرتبه در فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان این آزمون برگزار می‌شود و امسال، سومین سال برگزاری این آزمون است.

وی ادامه داد: افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند، باید کمتر از ۶۰ سال سن و سابقه فعالیت در چرخه حج را داشته باشند که این اشخاص قبلا گزینش می‌شوند.

این مسول معاونت روحانیون بعثه با اشاره به محتوای آزمون روحانیون کاروان‌های حج گفت: چون رویکرد بعثه، بیشتر پاسخ به شبهات علیه اعتقادات شیعه است، مواد این آزمون را مباحث کلامی، مخاطب شناسی و اصول ارتباطات و مکالمه عربی تشکیل می‌دهند.

به گفته این مقام مسول، افراد پذیرش شده باید در طول یک سال، آموزش بدو خدمت خود را در قالب ۳۳ واحد درسی در طول سه ترم بگذرانند و بعد از این دوره، آموزش‌های ضمن خدمت خود را در قالب ۱۸ واحد درسی در طول دو ترم به مدت شش ماه بگذارنند.

احمدی توضیح داد: افراد پذیرش شده، علاوه بر این دوره‌ها، باید دوره شش ماهه آموزش مکالمه زبان عربی را نیز ببینند و بعد از گذراندن این دوره ها به عنوان معین در سفرهای حج و به عنوان روحانی عمره فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: پذیرش شدگان بعد از گذراندن یک سال آموزش بدو خدمت، در چرخه حج قرار خواهند گرفت و به عنوان دستیار روحانی کاروان‌ها باید شش سفر را در کارنامه خود ثبت کنند.

مدیر آموزش روحانیون حج با بیان اینکه هر ساله حدود ۲۰۰ نفر بعد از سن ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند، گفت: با توجه به کمبودهای برخی مناطق کشور، باید سالانه حدود ۳۰۰ نفر به چرخه اضافه شود.

وی اضافه کرد: شورای عالی حوزه به مرکز تخصصی حج، مجوزی داده است که از این پس، کسانی که می خواهند به عنوان روحانی کاروان حج فعالیت کنند، می‌توانند آن را به عنوان یک رشته تخصصی انتخاب کنند و در آن رشته ادامه تحصیل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما