تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۲۳۰۵

اولین جشنواره فیلمنامه و پویانمایی «هشت» برگزار می‌شود

اولین جشنواره فیلمنامه و پویانمایی «هشت» برگزار می‌شود
نشست خبری اولین جشنواره فیلمنامه و پویانمایی «هشت» با حضور سید حسین عابدی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دبیر جشنواره برگزار شد.

عابدی در این نشست گفت:«تلقی انیمیشن در جامعه، استفاده برای كودكان است در صورتی كه ما اعتقاد داریم این هنر بسیار تاثیرگذار است و عامه مردم را در بر می‌گیرد و نمونه آن پیام‌های تبلیغاتی است.»

وی افزود:«هر كاری كه در حوزه رضوی بخواهیم انجام دهیم، باید از هنری كه تاثیرگذارتر است استفاده كنیم.

عابدی در خصوص موضوعات جشنواره گفت: زندگی حضرت رضااز تولد تا شهادت شامل نماد باران، مناظره‌های علمی و قسمت‌های مختلف زندگی، مشهد و زیارت شامل زیارت حضرت رضا، اماكن متبركه، انواع هنرهای بكار رفته در حرم مطهر و ... و مفاهیم و داستان‌های قرآنی، روایات و زندگی معصومین و دیگر موضوعات معناگرا موضوعات مختلف این جشنواره را تشكیل می‌دهند.»

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدی رضوی افزود:«بخش فیلمنامه و انیمیشن شامل فیلمنامه‌ و انیمیشن‌هایی است كه مدت زمان آنها بین سی ثانیه تا هشت دقیقه است و آثار تولیدی سال ۸۵ به بعد می‌توانند در جشنواره حضور پیدا كنند. همچنین محدودیتی برای ارسال آثار و مخاطبان گروه سنی خاصی وجود ندارد.»

بر اساس اعلام دبیر جشنواره پویانمایی «هشت»، در بخش فیلمنامه به سه نفر اول تندیس، دیپلم افتخار و خرید اثر و به نفرات چهارم تا هشتم دیپلم افتخار و خرید اثر اهدا می‌شود.

همچنین در بخش پویانمایی هشت اثر برگزیده خریداری خواهد شد و بهترین فیلمساز، كارگردان و گرافیست معرفی می‌شوند و حدود چهل سكه بهار آزادی در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد:«اگر آثار قبلا فروخته شده باشند، برنده جایزه می‌تواند اثر دیگری را برای خرید ارائه كند و در صورت تصویب اثر دوم خریداری خواهد شد.»

این جشنواره از ۴ آبان ماه تا ۸ آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود و اختتامیه آن هم ۸۹/۸/۸ كه ۱۰ روز پس از میلاد امام رضا (ع) است برگزار خواهد شد.

عابدی مهلت ارسال آثار را تا اول مهر ماه سال آینده اعلام کرد و داوری آثار نیز از پنجم مهر ماه آغاز خواهد شد.

این جشنواره با همكاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و اداره كل پویانمایی صبا سال آینده در مشهد مقدس برگزار می‌شود و دومین برنامه مشترك این مرکز با صبا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما