تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۲۳۱۴
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور ؛

همایش آسیب‌شناسی باورها و برداشت‌های خرافی از دین در کنگاور برگزار شد

همایش آسیب‌شناسی باورها و برداشت‌های خرافی از دین در کنگاور برگزار شد
«چراغی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور، در این همایش با ارائه گزارشی از روند اجرایی همایش گفت: بیش از ۴۲ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از بررسی هیئت داوران شش اثر به عنوان برگزیده همایش انتخاب شدند.

در ادامه «اروند ملا»، از مدرسان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه کرمانشاه با ارائه تعریفی از عرفان‌های نوظهور و وارداتی در کشور، گفت: بیان و بررسی محورهای شناسایی خرافات نوین و فرقه‌های نو ظهور یکی از مسائل مهمی است که به تازگی وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: مخاطب این فرقه‌ها در عصر حاضر تغییر کرده به طوری که دیگر افراد کم سواد یا بی‌سواد و قشر سنتی جامعه مخاطب آن نیست.

وی گفت: این عرفان‌های نوظهور وارداتی هستند و از جوامع دیگر منتشر شده و به کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای اسلامی صادر می‌شوند.

این پژوهشگر دینی افزود: عرفان‌ها و فرقه‌های نوظهور ویژگی فرادینی دارد و مخاطب خود را از هر دینی بر می‌گزیند و به صورت خرافات مذهبی در جامعه ترویج پیدا می‌کند.

وی گفت: فرقه‌های نوظهور معانی موسوم قبلی را به عنوان اسلام نوین مطرح می‌کند و حتی از قرآن و احادیث برای تبلیغ فرقه‌های خود سودجویی می‌کند.

در پایان از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما