تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۱

«نقاشی‌‌خط‌های» مربوط به عاشورا و عرفان به نمایش درمی‌آید

«نقاشی‌‌خط‌های» مربوط به عاشورا و عرفان به نمایش درمی‌آید
«علی‌رضا اسکندری» عضو انجمن نقاشان ایران گفت: این آثار با خط نستعلیق و ورق طلا، ترکیب‌ نقاشی خط و تکنیک اربراش کار شده‌اند.

وی درباره نقاشی خط، افزود: نقاشی خط با استفاده از ترکیب‌های مختلف خطی و با استفاده از نقاشی و خوشنویسی بوجود می‌آید، در این شیوه خوشنویس، ترکیب‌بندی و کمپوزیسیون بیشتر از خط، مدنظر است.

اسکندری با بیان این‌که تکنیک اربراش برای اولین بار توسط او به کاربرده شده است، ادامه داد: در این تکنیک با استفاده از نوعی فلم فلزی، رنگ روی بوم پاشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: هر هنرمندی سبک و روش خاص خودش را دارد، شیوه من نیز انتزاعی است و با استفاده از رنگ انجام می‌شود.

عضو انجمن نقاشان ایران با اشاره به استفاده از ورق طلا در این مجموعه آثار، گفت: هنرمندان صاحب نامی ازجمله احصایی و جلیل رسولی از ورق طلا در آثارشان استفاده می‌کنند، در این روش ورق طلا با چسب روی بوم چسبانده می‌شود و کناره‌های بوم با رنگ به صورت سایه و روشن در ‌می‌آیند.

وی از بیت‌های حافظ از جمله صدای عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند و الا یا ایها ساقی ادر کسا و ناوالها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها نام برد و تصریح کرد: در این مجموعه نقاشی‌های خط از این بیت‌ها استفاده کرده‌ام.

اسکندری در پایان متذکر شد: تا‌کنون گرافیک تیتراژ سریال‌های تلویزیونی از جمله سال‌های مشروطه، در چشم باد و برنامه به سوی ظهور را نیز طراحی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما