تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۲۳۳۸

جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی در اهواز برگزار شد

جلسه ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی در اهواز برگزار شد
در این جلسه حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: در سال ۸۸، ۹ جلسه برگزار شده که در این جلسات ۵۵ مصوبه با حضور فکری و علمی حاضران ثبت شده که باید اقدامات یکساله را در قالب یک گزارش به ستاد ارائه دهیم تا ارزیابی کافی و لازم در آن صورت گیرد.

وی با طرح پیشنهادهایی در خصوص استفاده بیشتر از این جلسات در جهت موضوعات و روش‌هایی در هر بخش پرداخت و افزود: با توجه به اینکه این جلسات دو سال است که برگزار می شود و بیشتر مناسبتی هستند، از این رو بنا داریم از سال آینده بر اساس تقویم، جلسات حول محور خاصی نباشد و در قالب جدول زمانی و موضوعی اجرا شوند.

همچنین حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در استان روی داد، فعال شدن ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی است که برکات ارزشمندی دارند و ساماندهی این ستاد ما را از ادامه عملیاتی شدن کار بی‌نیاز می‌کند.

وی یادآور شد: برای فعال شدن این ستاد باید یک جلسه در اول سال در خصوص مرور و بازخوانی آیین نامه این ستاد برگزار شود تا بخش‌هایی که در این آن معطل مانده و اجرا نشده را فعال کنیم.

حجت الاسلام شفیعی، اضافه کرد: می توان در جلسات، بخش مذهبی را که چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، عملیاتی و اجرایی کنیم.

در ادامه حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و منطقه ۶ خوزستان، بر ایجاد فرایند‌سازی حوادث و مراسم‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: این جریان ها و فرایند‌سازی‌ها همچون زنجیره‌ای از آثار و تبعات هستند که باید همراه با نتیجه باشند.

وی بر نظام‌نامه و نظام‌سازی ستاد شئون فرهنگی‌ در مناسبت‌های مذهبی تأکید کرد و یاد‌آور شد: این ستاد باید در قالب یک سلسله نظام‌نامه قرار گیرد و ما بتوانیم در مسیر چشم‌انداز به یک نظام‌نامه مطلوب برسیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه، حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما