تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۲۳۹۱
با محوریت حرمین عسکریین(ع)؛

انیمیشن سینمایی «درخت طوبی» تولید می‌شود

انیمیشن سینمایی «درخت طوبی» تولید می‌شود
مجید اسماعیلی مدیر مؤسسه آوین رسانه گفت: این فیلم سینمایی انیمیشن درباره تخریب بارگاه سامرا و با محوریت حرمین عسکریین(ع) طراحی شده و مراحل پایانی تولید را طی می‌کند.


اسماعیلی اضافه کرد: در کتیبه‌های حرمی؛ مانند حرم حضرت رضا(ع)، خطبه غدیر، خطبه فدکیه، و تعدادی اشعار و روایاتی از ائمه(ع) وجود دارد، در حالی که در فضای حرم سامرا هیچ روایتی غیر از قرآن وجود ندارد و تمام کتیبه‌های حرمین عسکریین(ع) مملو از آیات قرآنی است و به خاطر این آیات؛ حرم سامرا سخنگویی ویژه دارد، اگر کسی که وارد حرمین عسکریین(ع) می‌شود پرسشی داشته باشد در این حرم پاسخ خود را خواهد یافت.

اسماعیلی درباره ویژگی‌های انیمیشن سینمایی درخت طوبی گفت: فیلم درخت طوبی بر اساس همین نوع نگاه به حرم سامرا ساخته شده است، همچنین نگاه ویژه‌ای به حدیث ثقلین در تولید این انیمیشن مد نظر بوده است؛ این موضوع که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) مانع از گمراهی انسان‌ها شده و این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند، در تولید درخت طوبی مد نظر بوده است.

مدیر مؤسسه آوین رسانه، در توضیح موضوع انیمیشن سینمایی درخت طوبی بیان کرد: موضوع این فیلم داستان دو دوست است که به دلایلی از عراق خارج شده‌اند، اما هیچ یک از نا آرامی‌های موجود در عراق، مانع از بازگشت دوباره آن‌ها به این سرزمین نمی‌شود، کششی که در حرمین عسکریین(ع) وجود دارد، باعث می‌شود علی‌رغم وجود خطرات فراوان، این افراد دوباره به عراق برگردند، داستان‌های موجود در این فیلم با محوریت حرم سامرا دنبال می‌شود.

مدیر مؤسسه آوین رسانه اظهار کرد: در این فیلم فضا کاملا زنده است، ولی در عین حال یک فیلم انیمیشن می‌بینیم، ظاهر و قالب فیلم برای مخاطب کودک است، اما محتوای آن می‌تواند همه اقشار مخاطب را پوشش دهد، در این کار از جلوه‌های بصری ممتازی بهره‌گرفته‌ایم، لایه‌های زیرین محتوای این انیمیشن نیز جریان فکری دینی را تقویت می‌کند.

اسماعیلی اضافه کرد: طراحی و ساخت لوکیشن‌ها و کاراکترهای این فیلم انیمیشن به اتمام رسیده، همچنین فیلمبرداری اولیه برای قبل مرحله motion capture نیز به پایان رسیده و به زودی برای تبدیل به انیمیشن، این کار وارد استودیوی motion capture می‌شود، motion capture دستگاهی است که حرکت‌های واقعی انسان را به کاراکترهای انیمیشنی منتقل می‌کند، در واقع حرکت‌های افراد واقعی شبیه‌سازی شده و به شخصیت‌های انیمیشنی منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: طی ماه‌های آینده مراحل تکمیلی این کار به پایان می‌رسد و این انیمیشن سینمایی در سال ۱۳۸۹ عرضه شده و به نمایش درخواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما