تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۲۴۱۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دولت برای تحقق اسلام ناب تلاش می‌کند

دولت برای تحقق اسلام ناب تلاش می‌کند
سید محمد حسینی شنبه شب درجمع طلاب و فضلا در تالار اجتماعات مدرسه فیضیه قم، گفت: امروز درجهان شاهدیم که نشاط خاصی نسبت به احیای ارزش‌ها در سراسر گیتی پیدا شده است.

حسینی گفت: اگر بخواهیم در دنیا الهام بخش دیگران باشیم، اقدامات و فعالیت‌های ما باید مبتنی بر حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و الهی در جامعه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار داریم که حوزه‌های علمیه پشتوانه مهم و قوی برای وزارت ارشاد باشند تا بتوانیم از ظرفیت مراکز حوزوی در ارایه محصولات فرهنگی به صورت بهینه استفاده کنیم.

وزیر ارشاد افزود: امروز هزاران موسسه قرآنی مورد حمایت وزارت ارشاد وجود دارد و فیلم‌ها و برنامه‌هایی که ساخته و تولید می‌شود غالبا برگرفته از آموزه‌های قرآنی می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد گفت: ما در ۷۰ هزار مسجد کشور هفت هزار کانون فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌ایم که در آینده این امر را توسعه بیشتر خواهیم داد.

حسینی اظهار کرد: در موضوع سینما نیز هدف ما این است که فیلم های متنوع و متعدد ساخته شود ، سوژه‌های نابی در کشور وجود دارد که باید روی آنها کار شود، ولی ما هنری که با نگاه الهی باشد را دنبال می‌کنیم.

حسینی افزود: پشتوانه هر کار هنری باید یک تحقیق نشات گرفته از معارف دینی باشد، ما در زمینه داستان و رمان دستمان خالی است و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید در این زمینه کار جدیدی را انجام دهند.

وزیر ارشاد یادآورشد: بتازگی یک میلیارد تومان برای بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم در برابر هجمه‌های دشمنان، کودکان و جوانان را ایمن کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما