تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۱
۰
کد مطلب : ۱۲۴۵۸

۲۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان جویبار وجود دارد

۲۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان جویبار وجود دارد
حجت الاسلام کمال الدین حامدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جویبار، امروز (۲۵ اسفند) گفت: در سال جاری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی هزار و ۶۹۲ نفر از رده‌های سنی نونهالان تا بزرگسالان در ۱۲۳ کلاس آموزشی در ۱۲ خانه قرآن روستایی و موسسات قرآنی توسط ۵۰ مربی قرآنی متخصص آموزش دیدند و در پایان به فراگیرانی که دوره‌های آموزشی قرآن کریم را که با موفقیت طی کردند، گواهینامه معتبر قرآنی صادر شده است.

وي مهم‌ترین طرح‌های قرآنی سال جاری در خانه‌های قرآنی و موسسات قرآنی این شهرستان را تربیت معلم قرآن کریم، نهضت قرآن آموزشی قرائت، بینات، نسیم حیات ۱۴۴۳‌، مصباح الهدی و نورالهدی و مفاهیم، مراسم و محافل پیش‌دبستانی و اردوها و مسابقات قرآنی اعلام کرد.

حجت الاسلام حامدی اجرای طرح گفتمان دینی را از دیگر برنامه‌های اجرایی سال جاری دانست و یادآور شد: در این طرح دو هزار و ۴۰۰نفر از دانش آموزان در ۳۰ مدرسه، دبیرستان شرکت کردند و توسط اساتید مجرب از حوزه علمیه قم در زمینه‌های حجاب و عفاف ، مهارت‌های زندگی، الگوی صحیح مصرف، ولایت و امامت، و دیگر شاخه‌ها آموزش دیدند و به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان پاسخ داده شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جویبار نظارت بر فعالیت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این اداره در این شهرستان عنوان كرد و افزود: ۲۲۰ هیئت مذهبی در شهرستان جویبار وجود دارد که از این تعداد ۱۴۳ هیئت به ثبت رسیدند و ساماندهی شدند که در مناسبت‌های مذهبی این هیئت‌ها در طول سال اعضاء اصلی آنها آموزش‌های لازم را در مقابله با انحرافات و خرافات فرا می‌گیرند.

وی در پايان، از اعزام ۱۵۰ روحانی به مساجد، حسینیه‌ها و ادارات و مدارس برای تبلیغ دینی و برگزاری نماز جماعت در طول سال جاری در شهرستان جویبار خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما