تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۲۵۳۲

جشنواره «بسم‌الله» به آلمان و کشورهای اسلامی می‌رود

جشنواره «بسم‌الله» به آلمان و کشورهای اسلامی می‌رود
محمدرضا کمره‌ای، مدیر موسسه «مکعب هنر» و برگزارکننده هفتمین جشنواره «بسم الله» در مورد نمایش آثار دوره‌های قبلی این رقابت در کشورهای دیگر گفت: یکی از اهداف ما صادارت هنر معنوی ایران به دیگر کشورها است. سال گذشته آثار جشنواره در شش کشور به نمایش گذاشته شد و هر ساله بر تعداد کشورها افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از رایزنی‌های انجام شده برای نمایش این آثار از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه‌ه‌های خارجی صورت گرفته است، افزود: تاکنون دانشگاه اولدنبرگ در شمال آلمان موافقت قطعی خود را برای نمایش آثار اعلام کرده و قرار است در سال جاری، منتخب جشنواره‌های قبلی را در این مکان به معرض دید عموم بگذاریم.

کمره‌ای افزود: سازمان کنفرانس اسلامی، دو سال قبل یکی از حامیان مالی جشنواره بود. از طریق ارتباط‌هایی که با این سازمان داریم قطعی شده است که آثار در دانشگاه‌های کشورهای عضو هم به نمایش گذاشته شود.

وی همچنین از رایزنی با دانشگاه آکسفورد در همین زمینه خبر داد: با دانشگاه آکسفورد هم گفتگوهایی را آغاز کرده‌ایم که موافقت اولیه انجام شده و چنانچه موافقت‌نامه نهایی منعقد شود، جشنواره بسم الله در این دانشگاه نشان داده می‌شود.

هفتمین جشنواره بسم الله در دو بخش اصلی پوستر و لوگو تایپ با موضوع نگارش آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه سال جاری برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما