تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۲۶۴۳

برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسین با حضور شیعیان و اهل سنت در مسجد امام حسین قاهره

برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسین با حضور شیعیان و اهل سنت در مسجد امام حسین قاهره
جهان: مراسم ولادت امام حسین(ع) (به تاریخ مصری‌ها) با حضور هزاران تن از شیعیان و اهل سنت در مسجد امام حسین(ع) قاهره برگزار شد.

در این مراسم که از اهمیت خاصی نزد بیشتر شهروندان مصری برخوردار است علاوه بر شیعیان، اهل سنت و پیروان طریقت‌های مختلف نیز حضور داشتند.

شیعیان و دوستداران اهل بیت‌(ع) با قرائت قرآن کریم، تواشیح، مداحی و ثنای امام حسین‌(ع) و دعا کردن از شب تا نماز صبح این شب را جشن گرفتند و برخی نیز با صدای دف، نغمه رباب، طبل و موسیقی به شادی پرداختند.

شهروندان مصری معتقدند پس از شهادت سید الشهداء، سر مبارک ایشان به مصر برده شد و در این محل که بعدها مسجدی بر روی آن ساخته شد، دفن گردید.

گفتنی است مسجد بزرگی در مرکز قاهره وجود دارد که مصری‌ها به آن مقام «رأس الحسین(ع)» می‌گویند. آنان معتقدند که این مکان محل دفن سر مبارک امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است.

به رغم اینکه اکثریت جمعیت مصر را اهل سنت تشکیل می‌دهند اما این مسجد به محلی برای زیارت و عبادت میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی مصری تبدیل شده است. این مکان همچنین یکی از اماکن جذب توریست در قاهره است. همچنین قبری در قاهره وجود دارد که مصری‌ها معتقدند امام زین العابدین(ع) در آن مدفون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما