تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۲۶۵
یک مسئول فرهنگی:

تعزیه خوانی باعث پویا نمایی تاریخ اسلام و شناخت بیشتر می شود

تعزیه خوانی باعث پویا نمایی تاریخ اسلام و شناخت بیشتر می شود
به گزارش خیمه، مدير اداره تبليغات اسلامي شهرستان مهريز گفت : شهرستان مهريز در روز عاشوراي حسيني ، کربلايي ديگر شد و مردم مؤمن اين شهرستان با راه اندازي هيئت هاي عزاداري در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) اشک ماتم ريختند . 

حجت الاسلام مجيد جعفرپور به برگزاري نماز ظهر عاشورا درحسينيه ها و تکايا اشاره کرد و اظهار داشت : عزاداران سياه پوش به ياد آخرين نماز امام حسين (ع) در صحراي کربلا با چشماني اشک بار و سينه هايي مملو از غم و اندوه نمازجماعت ظهر عاشورا را با شکوهي خاص اقامه کردند .


وی گفت: دسته بندي و راه اندازي هيئت هاي سينه زني و زنجير زني ، تعزيه خواني و شبيه گرداني از صحنه سازي کربلا و وقايع و مصائب اهل بيت (ع) ، نخل برداري به عنوان تشييع جنازه نمادين حضرت سيد الشهداء (ع) و اطعام عزادران از جمله برنا مه ها ي محرم در شهر مهريز است .

بنا بر گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان يزد، وي در پايان حضور پرشور عزادران به ويژه قشرجوان در مجالس مذهبي را نشانه فطرت حقيقت جو و عشق آنان به معارف الهي عنوان کرد و گفت : درجهت تبيين فلسفه عاشورا و نهضت حسيني ، از سوي اداره تبليغات اسلامي شهرستان مهريز تعداد 35 نفر از مبلغان ديني اعزامي ازحوزه علميه قم به مناطق مختلف و روستاهاي اين شهرستان اعزام شده و مراسم عزاي سيد وسالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) ر ا با شکوهي خاص برگزار کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما