تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۲۶۸۹

هزینه سفرهای زیارتی وسیاحتی بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه توزیع می‌شود؟

هزینه سفرهای زیارتی وسیاحتی بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه توزیع می‌شود؟
در حالی كه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دلیل پرداخت نشدن هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان سازمان در سال گذشته را سوءاستفاده برخی از كانون‌های بازنشستگی و فقدان برخورداری بازنشستگان به طور عادلانه از این سفرها، عنوان كرده بود، رییس كانون بازنشستگان تامین اجتماعی، چنین موضوعاتی را با توجه به وجود بیش از ۱۴۰ كانون بازنشستگی در كشور وجود دارد و همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته را محال ندانست و گفت: هر چند ممكن است در یكی ـ دو كانون چنین اتفاقاتی رخ داده باشد، اما اجازه نمی‌دهیم به خاطر اشتباهات یک یا دو كانون عملكرد همه كانون‌ها زیر سوال برود.

علی اكبر خبازها همچنین از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست تا اشخاص خاطی را برای پیگیری موضوع معرفی كند.

وی تصریح كرد: بیش از یک سال است كه بازنشستگان برای اعزام به سفرهای زیارتی در كانون‌ها ثبت‌نام كرده‌اند و انتظار می‌رود بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همچون بازنشستگان سایر صندوق‌ها از این خدمت بهره مند شوند.

رییس كانون بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به مراجعه مكرر بازنشستگان به كانون‌ها برای اعزام به سفر گفت: مجبوریم به مراجعه كنندگان بگوییم هنوز اعتبارات لازم بدن منظور را دریافت نكرده‌ایم.

خبازها با این گفته كه از مدیران سازمان انتظار می‌رود تا ارائه اعتبارات سفرهای سیاحتی و زیارتی را همچون سال‌های گذشته اختصاص و پرداخت كنند، افزود: پیش از این سفرها در حالی انجام می‌شد كه كانون‌های بازنشستگی كه اعتبارات لازم را دریافت و سفرها را انجام می‌دادند، گزارش كاری را پس از بازگشت از سفر در اختیار مدیران كل سازمان قرار می‌دادند.

ذبیحی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار كرده بود كه اعتباری كه در سال‌های گذشته برای این سفرها هزینه می‌شد، عادلانه تقسیم نمی‌شد، لذا از كانون‌های بازنشستگی خواستیم تا طرح و برنامه خود در این رابطه را ارائه دهند كه با چه مكانیزمی می‌توانند به یك میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان به صورت عادلانه خدمات ارائه كنند.

وی تاكید كرده بود: دلیل این كه این هزینه در سال گذشته پرداخت نشد، استفاده نكردن صحیح كانون‌ها از این مبالغ بود.

ذبیحی ادامه داده بود: در سفر به استان‌های مختلف و سر زدن به كانون‌ها متوجه شدم كه تنها عده‌ای خاص بن‌های توزیعی كانون‌ها را دریافت و یا از سفرهای زیارتی و سیاحتی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان این كه لذا یک سال است كه كانون‌های بازنشستگان فشار سیاسی وارد می‌كنند، اما زیر بار این فشارها نمی‌رویم و با تمام وجود هزینه تلخی‌ها را می‌پردازیم، گفت: بگذارید در عرصه رسانه‌ها بگویند، ذبیحی مدیریتی ناكارآمد دارد، عیبی ندارد. بگویند اما زیر بار برخی حرف‌ها نمی‌روم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما