تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۲۷۱۴

برگزاری دوره‌های جدید فنون مداحی در کانون مکتب‌الذاکرین اهل بیت‌(ع)

برگزاری دوره‌های جدید فنون مداحی در کانون مکتب‌الذاکرین اهل بیت‌(ع)
جامعه: مدیرمسئول کانون مکتب‌الذاکرین اهل بیت‌(ع) از برگزاری دوره هاي جديد فنون مداحی همزمان با فصل بهار در این کانون خبر داد و گفت: دوره‌های فنون مداحی در این کانون بیش از ۱۸ سال است، كه برگزار می‌شود و در این چند سال همواره با استقبال گسترده از سوی جوانان و نوجوانان روبرو بوده است.

علیرضا نهادی،‌ دربره دروسی که به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود، گفت: تمام دروس ارایه شده در این دوره‌ها همانند دروس دانشگاهی است و در قالب ترم‌های مختلف به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد که سطوح دوره‌های آموزشی در سه مقطع مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود.

نهادی یادآور شد: دوره مقدماتی شرکت‌کنندگان، شامل دروس آموزش کاربردی قرآن در مداحی، سیره اهل بیت‌(ع)، اخلاق و آموزش فنون مداحی است و در دوره متوسطه دروس فنون به اضافه مقتل، روضه‌خوانی و ادبیات فارسی نیز آموزش داده می‌شود.

مدیر مسئول کانون مکتب‌الذاکرین اهل بیت‌(ع) اظهار کرد: دروس دوره تکمیلی آموزش دوره‌های فنون مداحی شامل آموزش کاربردی، قرآن، مداحی، سیره اهل بیت‌(ع)، اخلاق، ادبیات عرب، آموزش دعا و احکام است که به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

نهادی با اشاره به اینکه کلاس‌های ویژه بانوان توسط اساتید خواهر آموزش داده می‌شود، گفت: برای نوجوانان نیز این دوره‌ها با همین کیفیت توسط مداحان نوجوان و با حجم سبک‌تر برگزار می‌شود.

به گفته نهادی، حجت الاسلام جعفری، منشی‌زاده، اکبری، فربين و خانم‌ها میانجی، حصارکی و بابایی برای آموزش فنون مداحی به این کانون دعوت شده‌اند.

شایان ذکر است کانون مکتب الذاکرین اهل بیت‌(ع) تنها مرکز رسمی آموزش مداحی در کشور و یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری فعال در استان تهران است که از سال ۷۳ با مجوز رسمی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور فعالیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما