تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۲۷۳۳

سرپرست زائران ایرانی: پدیده بدحجابی در عمره باید برطرف شود

سرپرست زائران ایرانی: پدیده بدحجابی در عمره باید برطرف شود
جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر ارایه چهره‌ای مناسب از سوی زائران ایرانی در عمره و حج، گفت: یکی از مسائل مهمی که در چند سال اخیر مورد ابتلا بوده پدیده بدحجابی در عمره است و اگر در این مورد چاره‌اندیشی مناسب و کارشناسانه صورت نگیرد، در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در نشست کانون اندیشه حج و زیارت، افزود: ما باید یک نگاه سیستمی به مقوله مدیریت پوشش در حج و زیارت داشته باشیم.

سرپرست زائران ایرانی با تقسیم‌بندی راهکارهای ارایه شده در زمینه پوشش بانوان زائر در حج و عمره، گفت: بعد نخست مربوط به محور تبلیغی – ترویجی - آموزشی و فرهنگ‌سازی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در حج و عمره می‌توان از طریق برگزاری جلسات آموزشی و بهره‌گیری از رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما در این بعد اقدامات موثری را انجام داد.

قاضی عسکر در ابتدای این جلسه گفت: بعد دوم استانداردسازی درخصوص نوع پوشش مناسب برای بانوان و تهیه استانداردهای پوششی و رفتاری و در بعد سوم بعد اجرایی و ضمانت اجرایی و تاکید بر نقش مدیران و روحانیون کاروان ها و تمرکز بر مناطق خاص و کاروان‌های آنها و نیز تاکید بر ویژگی‌های زائران است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر مخاطب‌شناسی و نوع برخورد با افراد تاکید کرد و افزود: در مقوله‌های فرهنگی نباید برخورد خشن و غیر اخلاقی باشد و از پیش داوری نیز باید دوری کرد.

قاضی عسکر با بیان اینکه در سال گذشته یکی از کارهای مناسبی که در این زمینه صورت گرفت ارایه الگویی مناسب برای بانوان ایرانی بود، افزود: با انجام این برنامه تا حدی انتظارات برآورده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما