تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۲۸۰
امام جمعه موقت قم:

دوستي با امام حسين بدون اطاعت از ايشان معنا ندارد

به گزارش خیمه، آيت‌الله استادي در مراسم عزاداری سالار شهیدان در سالن معصوميه استانداري قم با بيان اينكه ائمه اطهار(ع) كانون فضيلت و خوبي بوده‌اند، گفت: اگر درباره شخصيت اهل بيت(ع) به كتب مختلف مراجعه كنيم، با سيل فضايل نقل شده برخورد خواهيم كرد كه البته هرچه هم در اين باره گفته شود، مقام الاهي آنان را بازگو نخواهد كرد. 

امام جمعه موقت قم ذكر فضايل ائمه معصومين(ع) را مقدمه شناخت ايشان دانست و خاطرنشان كرد: امامان و بزرگان دين ما بر شناخت معصومان(ع) تأكيد بسيار داشته‌اند. 

وي افزود: دشمنان اسلام و تشيع نيز با آگاهي از اين موضوع، از ابتدا با ترويج و ذكر فضايل ائمه اطهار(ع) مخالف بوده‌اند.
 
اين استاد عالي حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اين‌كه محبت و دوستي از فروع معرفت است، تصريح كرد: شناخت ائمه اطهار(ع) و آگاهي از شأن و مقام اين بزرگواران، محبت و دوستي ايشان را به دنبال خواهد داشت. 
 
وی گفت: بايد محيط اجتماعي‌مان را طوري بسازيم كه زمينه‌ ساز محبت اهل بيت(ع) و به دنبال آن انجام عمل صالح از سوي دوست‌داران ايشان باشيم. 

بنا بر گزارش رسا، ایت الله استادی در پايان ائمه معصومين(ع) را نماد رحمت خداوند خواند و خاطرنشان كرد: براي مصون ماندن از انجام گناه با وجود شيطان و نفس اماره، توسلات قلبي به اهل بيت(ع) نياز است و كسي كه ندانسته و ناخواسته گناهي را مرتكب مي‌شود، نشانه عدم محبت او به ائمه اطهار(ع) نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما