تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۲۸۱۵
رییس سازمان حج و زیارت:

مردم برای ثبت نام حج و عتبات فقط از طریق دفاتر زیارتی اقدام کنند

مردم برای ثبت نام حج و عتبات فقط از طریق دفاتر زیارتی اقدام کنند
جامعه: رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: شهروندان برای حج، عمره و عتبات عالیات فقط به دفاتر مجاز مراجعه و ثبت نام کنند تا گرفتار باندهای غیر مجاز و سو استفاده نشوند.

علی لیالی درباره افراد غیر مجازی که خرید و فروش فیش‌های زیارتی می‌کنند، هشدار دارد و افزود: متاسفانه چند سالی است که با این گرفتاری روبرو شده‌ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: بر اساس مقررات سازمان حج و زیارت، نحوه نقل و انتقال فیش زیارتی مشخص وشفاف است. بنابراین مردم متوجه باشند اگر فیش زیارتی را بخواهند از افراد بیگانه دریافت کنند باید در سیستم حج و زیارت با انتقال آنها موافقت شود و در غیر این صورت به دلیل پرداخت مبالغ سنگین دچار ضرور و زیان نشوند.

لیالی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت از منظر قانونی ابزاری برای برخورد با دلالان و واسطه های خرید و فروش فیش زیارتی ندارد، افزود: ما نوع فعالیت این قبیل افراد و یا شرکت‌ها را به دستگاه قضایی اطلاع می‌دهیم و امیدواریم با برخوردهای قانونی از دامنه آسیب‌های افراد یاد شده در حوزه حج و زیارت کاسته شود.

قیمت گذاری کاذب از سوی افراد حقیقی و شرکت‌های سوری که خرید و فروش آزاد فیش عمره و حج را انجام می‌دهند موجب شده است تا هزینه‌های سفر به شدت افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما