تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۲۹۰

برپایی دومين جلوه عاشورايي هنر معاصر ايران در موزه فلسطين

برپایی دومين جلوه عاشورايي هنر معاصر ايران در موزه فلسطين
به گزارش خیمه، روز سه شنبه اين موزه شاهد اتفاقي ديگر در عرصه هنرهاي تجسمي خواهد بود نمايشگاه عاشورايي شامل آثار نقاشان معاصر ايراني در تجلي عظيم ترين رخداد تاريخ شيعه و شورانگيز ترين جلوه حيات آئيني،‌ عاطفي و اعتقادي مردم ما پس از نمايشگاه اول كه سال 83 در صبا برگزار شد گشايش خواهد يافت. 

همزمان با اين نمايشگاه بخش ويژه ديگري به پرده برداري از 12 تابلوي منحصر به فرد از 12 نقاش برجسته كشورمان اختصاص يافته است كه هريك از منظري نو و با شيوه اي بديع، متفاوت و با تكنيك هاي متنوع شرح 12 بند مشهور كاشاني را، به روايت رنگ ها و نقشها تجلي بخشيده اند. 

اين 12 اثر نفيس به سفارش فرهنگستان هنر اجرا شده است و همزمان با گشايش نمايشگاه براي نخستين بار رونمايي خواهد شد تا سندي از ابراز ارادت و عشق هنرمندان معاصر به آستان زيباترين روايت هستي به جا گذارد. 

همزمان با نمايشگاه همچنين كارگاههاي تخصصي نقاشي خيالي سازي ( قهوه خانه ) با حضور استادان برجسته و باقيمانده اين هنر در ايران براي علاقمندان بر پا مي شود تا اين شيوه اصيل و كهن كه مردمي ترين جلوه باورهاي مذهبي و عواطف و احساسات عامه را نسبت به حادثه عاشورا در هنر صد سال اخير، تبلور بخشيده بيشتر و از نزديك شناخته شود.
 
به گزارش روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر فلسطين، اين نمايشگاه روز سه شنبه 9 بهمن ماه ، رأس ساعت 17 ، در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش خواهد يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما