تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۲۹۱
ایت الله مکارم شیرازی:

آيندگان از غيرت و همت شيعه براي بازسازي عتبات عاليات ياد خواهند كرد

آيندگان از غيرت و همت شيعه براي بازسازي عتبات عاليات ياد خواهند كرد
به گزار ش خیمه، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار اعضاي ستاد بازسازي عتبات عاليات، فعاليت‌هاي اين ستاد را بسيار اميدوار كننده دانست و گفت: شما پرچمدار اين حركتيد و بايد بدانيد كه آيندگان از اين غيرت و همت شيعه براي بازسازي عتبات عاليات ياد خواهند كرد. 

این مرجع تقلید با بيان اين‌كه حرم‌هاي عتبات عاليات در عراق بسيار فرسوده شده است، تأكيد كرد: نبايد حفظ آثار قديمي به قيمت تزلزل بناي جديد تمام شود و بايستي بنايي محكم‌تر و با استانداردهاي روز در عتبات عاليات ساخته شود

آيت‌الله مكارم شيرازي تصريح كرد: ستاد بازسازي عتبات عاليات بايد به موازات ساخت حرم‌هاي ائمه(ع) خدماتي را نيز به اهالي اين شهرهاي مقدس ارائه كند تا آثار اين بازسازي‌ها در رفاه مردم عراق نيز نمايان شود. 


وي اظهار داشت: اگر دشمن بداند كه با تخريب قبور ائمه(ع)، سرمايه‌ گذاري و همت شيعيان در ساخت مجدد و با شكوه‌تر اين حرم‌هاي مقدس بيشتر مي‌شود، اين خود عامل بازدارنده‌اي خواهد بود تا ديگر به اماكن مقدس شيعيان در سراسر جهان بي‌احترامي نشود. 

این مرجع تقلید با اشاره به حساسيت موجود در سامرا براي ورود ايرانيان افزود: در شرايط فعلي نبايد اصرار بر ورود سريع ايرانيان به اين منطقه داشت و بايد از مرور زمان براي رفع حساسيت‌ها استفاده كرد.

به گزار ش رسا، وي در پايان راه ‌اندازي يك حساب متمركز بانكي براي همه عتبات مقدس را در از ميان بردن مشكلات شرعي ايجاد شده مفيد و لازم برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما