تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۲۹۱۸

شرکت ۱۰ هزار مداح در انتخابات کانون مداحان

شرکت ۱۰ هزار مداح در انتخابات کانون مداحان
جامعه: مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات کانون مداحان گفت: این انتخابات بیش از ۱۰ هزار رأی دهنده خواهد داشت که طی آن ۳۰۰ کانون شهرستانی، ۳۰ کانون در سطح استان و اعضای کانون مداحان مرکزی در سطح کشوری انتخاب می‌شوند.

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: کانون مداحان دارای سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی است. کانون مداحان در سطح کشوری تنها یک کانون واحد با ۳۰ عضو متشکل از رؤسای کانون مداحان ۳۰ استان است.

تشکیل کانون مداحان مرکزی
دیلمقانی افزود: در سطح استانی نیز کانون مداحان دارای ۳۰ عضو است که از رؤسای کانون مداحان شهرستان‌ها تشکیل شده است. تشکیل کانون مداحان کشوری به این صورت است که رؤسای کانون مداحان استانی یک کانون به نام کانون مداحان مرکزی تشکیل می‌دهند.

مداحان مورد تأیید در کانون مداحان
حجت الاسلام دیلمقانی یادآور شد: در سطح استانی، در هر استان در شهرستان‌هایی که این قابلیت وجود دارد انتخابات برگزار می‌شود. مداحان پرونده دار و مورد تأیید ادارات تبلیغات اسلامی گردهم جمع می‌شوند و میان خود نماینده انتخاب می‌کنند، پس از انتخاب این نمایندگان بسته به تعداد مداحان هر شهرستان کانون مداحان شهرستانی تشکیل می‌شود. براین اساس به طور فرضی اگر تهران ۲۰ شهرستان دارد، ۲۰ کانون شهرستانی خواهد داشت که رؤسای کانون‌های شهرستانی اعضای کانون استانی را تشکیل می‌دهد.

تشکیل ۳۰۰ کانون شهرستانی
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون مداحان در تمام شهرستان‌ها تشکیل نشده است اظهار داشت: اعضای کانون مداحان مرکزی ۳۰ نفر است، اعضای کانون‌های استانی به تعداد شهرستان‌هایی است که در آن انتخابات کانون مداحان انجام شده است. تعداد کانون‌های شهرستانی حدود ۳۰۰ کانون است.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برگزاری انتخابات کانون مداحان که قرار است در آستانه محرم باشد، یک ماه به طول می‌انجامد، پس از این یک ماه کانون مداحان استانی که با حضور رؤسای کانون مداحان شهرستانی تشکیل می‌شود، انتخابات کانون مداحان استانی تشکیل می‌شود تا ریاست این کانون مشخص شود.

وی گفت: تمام مداحان شناسایی شده که بیش از ۱۰ هزار نفر هستند در انتخابات کانون مداحان رأی می‌دهند.
یادآور می‌شویم برگزاری انتخابات دور دوم کانون مداحان، با ابلاغ ریاست سازمان تبلیغات اسلامی،‌ به محرم موکول شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما