تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۲۹۲
ایت الله موسوی اردبیلی:

مشکل اصلی برای بازسازی سامرا ترس تخریب آن از سوی وهابیون است

مشکل اصلی برای بازسازی سامرا ترس تخریب آن از سوی وهابیون است
به گزارش خیمه، آيت‌الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي در ديدار اعضاي ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: شيعيان و در رأس آن‌ها علما و مراجع تقليد در ساخت و بازسازي عتبات عاليات از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد.

اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه اهالي سامرا تمايل زيادي به ساخت حرمين عسكريين(ع) ندارند، افزود: مشكلي كه هم اكنون بر سر راه بازسازي حرم سامراست، ترس از تخريب دوباره آن از سوي كوردلان وهابي است.

وي با اشاره به سفر اخير سيد عبدالعزيز حكيم و فرزندش سيد عمار حكيم به ايران تصريح كرد: در اين ديدارها، دولت عراق و به ويژه شخص آقايان حكيم آمادگي خود را براي هرگونه همكاري با دولت ايران در بازسازي عتبات عاليات و به خصوص حرمين عسكريين(ع) اعلام كردند. 

آيت‌الله موسوي اردبيلي گفت: بايستي بنايي باشكوه‌تر از گذشته براي امام جواد(ع) و امام حسن عسكري(ع) بنا كنيم.

این مرجع تقلید در بخش ديگري از سخنانش تفاوت در نوع ساخت حرم امام رضا(ع) و حرمين شريفين در مكه و مدينه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طرح ساخت حرم مشهدالرضا(ع) و چند تكه كردن صحن‌هاي اطراف‌ حرم، طرح جالبي به نظر نمي‌آيد و اگر بتوان صحن‌هاي عتبات عاليات را به صورت يكپارچه ساخت، بسيار شكيل‌تر خواهد بود.

بنا بر گزارش رسا، آيت‌الله موسوي اردبيلي در پايان با اشاره به سالروز تخريب قبور ائمه(ع) در سامرا تصريح كرد: اين عمل وحشيانه قلب‌هاي شيعيان و همه انسان‌هاي آزادي‌خواه جهان را به درد آورد و هرچه سريع‌تر بايد ساخت اين حرم‌هاي مطهر آغاز شود.






نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما