تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۳۱۹۰

آموزش زایران حج تمتع در فضای مجازی از ۲۴ خرداد آغاز می‌شود

آموزش زایران حج تمتع در فضای مجازی از ۲۴ خرداد آغاز می‌شود
جامعه: مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از افتتاح رسمی سایت آموزشی زایران حج تمتع در فضای مجازی خبر داد و گفت: این سایت از ۲۴ خرداد ماه جاری همزمان با اول ماه رجب در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

غلامعلی اصغریان اظهار داشت: امکان آموزش زایران خانه خدا در فضای مجازی با چهار عنوان درس اصلی و در ۸۶ جلسه از طریق اینترنت فراهم شده است.

وی از آداب سفر حج، احکام و مناسک حج، گزیده عقاید شیعه و آشنایی با تاریخ اسلام به عنوان دروس اصلی نام برد و افزود: در گام اول زایران حج تمتع می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این فضای مجازی استفاده کنند و در قدم بعدی این آموزش برای زایران عمره و عتبات عراق و سوریه پیش بینی شده است.

اصغریان گفت: آموزش دروس در فضای مجازی به صورت صوتی، تصویری و متنی است که به عنوان نمونه آداب سفر در ۱۶ جلسه درسی آموزش داده می‌شود.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اعلام اینکه به مرور به تعداد درس‌ها افزوده شده و دامنه کاربران نیز افزایش می‌یابد تاکید کرد: این اقدام باعث رسوخ فرهنگ حج به درون خانه‌ها خواهد شد و به این ترتیب همه خانواده با مناسک حج آشنا می‌شوند.

وی در ارتباط با مزایای استفاده از آموزش مجازی زایران خانه خدا و اولویت‌هایی که برای این افراد به لحاظ جلو انداختن نوبت اعزام در نظر گرفته می‌شود گفت: این ابتکار باعث می‌شود افراد حداقل درگیر مسائل و آداب زیارت شده و از قبل با این موارد آشنایی داشته باشند که این موضوع می‌تواند در آینده به عنوان تشویق مد نظر قرار گیرد.

اصغریان تاکید کرد: با توجه به اینکه تا ۱۸ سال آینده نوبت اعزام به حج تمتع مشخص شده این کار می‌تواند زمینه به روز شدن آموزش‌ها را فراهم کند. در این میان افرادی که از طریق فضای مجازی آموزش می‌بینند مورد ارزیابی قرار گرفته و هر سال نوبتی به آنها اختصاص داده شود.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری افزود: البته این موضوع می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد مشمول مطالعه در شورای برنامه‌ریزی حج باشد و هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما