تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۱:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۳۲۱
رییس جمهور:

زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت حركت در مسير كربلا است

زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت حركت در مسير كربلا است

بنا بر گزارش خیمه، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع ستاد مركزی راهيان نور با تبيين فرهنگ شهادت و سرچشمه ناب اين فرهنگ از عرصه كربلای حسينی تاكيد كرد و گفت: هر جا جامعه بشری گامی بلند به سوی كمال برداشته است، حاصل تجلی و شكوفايی فرهنگ شهادت‌طلبی بوده است . 

 رییس جمهور با بيان اينكه هم رسيدن و هم رساندن ديگران به قله كمال وظيفه عمومی و در واقع همان امر به معروف و نهی از منكر است، گفت: كسی كه در مسير شهادت حركت می‌كند و خود را به اين مرز می‌رساند در واقع خود را به قله‌های انسانيت رسانده است.

احمدی‌نژاد هشت سال دفاع مقدس را حاصل فرهنگ ايثار و شهادت‌طلبی دانست و خاطرنشان كرد: يك شاخه از فرهنگ شهادت‌طلبی امام حسين (ع) و يارانش بعد از 1400 سال در عرصه دفاع مقدس ملت ايران نمايان شد و صحنه‌هايی زيبا و افتخارآفرين افريد و هر يك از سرو قامتانی كه به اين غايت رسيدند كل دنيا را متلاطم كردند 

وی در ادامه سخنان خود در جمع اعضا و دست‌اندركاران ستاد مركزی راهيان نور با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستی عليه ملت مظلوم فلسطين، ظلم‌ستيزی، مبارزه با زور و حمايت از مظلوم را عشق به امام حسين (ع) و از فطرت انسان‌ها بر شمرد و تصريح كرد: كار برای خدا و ايستادگی روی اصول رمز نجات بشريت از چنگال زورگويان و سلطه طلبان جهانی است. 

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه زورگويان عالم به آخر خط رسيده‌اند گفت: فرهنگ و تمدنی كه تنها راه برای اثبات و حضورش استفاده از زور و تهديد باشد، به پايان خط رسيده است. 

احمدی‌نژاد با اشاره به اينكه اوج و تجلی دنيای مادی امروز در فلسطين نمايان است، اظهار داشت: اوضاع امروز فلسطين باطن و حقيقت آزادی، حقوق بشر، مبارزه با تروريسم و نظام بين‌الملل مورد ادعای غرب است. 

وی با بيان اينكه آيا جنايتی بالاتر از اين وجود دارد كه كشوری را 60 سال اشغال كنند و زنان و كودكان را بكشند، تاكيد كرد: قدرت‌های زورگو هرجا در منطق كم می‌آورند از تهديد و زور استفاده می‌كنند، اما بايد بدانند انسان‌ها در هر جای عالم كه باشند، زير بار نمی‌روند.

رئيس‌جمهور با قدردانی از دست‌اندركاران راهيان نور، بر آمادگی دولت و برگزاری هر چه بهتر كاروان‌های راهيان نور در هر سال تاكيد كرد و گفت: بايد به گونه‌ای فعاليت‌های خود را طراحی كنيد تا هر سال با تجهيزات فراوان تر در خدمت مشتاقان باشيد و علاوه بر راهنمايی دقيق‌تر و آشنا كردن نسل جديد با فرهنگ ايثار و شهادت از زائران و بازديدكنندگان بويژه جوانان صيانت كنيد.

احمدی‌نژاد با بيان اينكه راهيان نور باطنش پيوند خوردن به همه حقايق عالم هستی است، اظهار داشت: فعاليت در راهيان نور توفيقی است كه به خادمان عنايت شده است.

بنا بر گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی رياست‌جمهوری، وی پيش از سخنرانی با اهدای لوح از خادمان شهدای ستاد مركزی راهيان نور تقدير كرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما